• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania – case study na podstawie małej i dużej firmy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Dobór słów kluczowych jest jednym z najważniejszych etapów podczas realizowania strategii SEO. Zarówno w przypadku podania słów kluczowych przez klienta, jak i samodzielnego ich wyodrębnienia, optymalizacja działań pozycjonujących wymaga od firmy pozycjonującej o wiele większego zaangażowania.

W artykule podajemy małe studium przypadku dotyczące dwóch (na potrzeby artykułu fikcyjnych) firm – jednego niewielkiego przedsiębiorstwa oraz dużej spółki. Zaprezentujemy Państwu różnice związane z prawidłowym doborem słów kluczowych.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Słowa kluczowe a niewielka firma

Małe przedsiębiorstwo prowadzące sklep z zegarkami pragnie wypozycjonować się na dość konkurencyjnym rynku. Właściciel sklepu prezentuje kilkanaście generycznych słów kluczowych, czyli pojedynczych wyrazów związanych z branżą, takich jak: zegarek, Casio, Rolex, bransoleta, szkło szafirowe itd.

Wiadomym jest, że krótkie i ogólne słowa kluczowe wygenerują ruch, jednak nie będzie on oferował odpowiedniego poziomu konwersji, czyli współczynnika wykonanej akcji do ilości odwiedzin (np. zakupienia zegarka). Dlatego tak ważne jest rozbudowanie słów kluczowych i stworzenie z nich fraz kluczowych z długim ogonem. W ten sposób możliwe będzie osiągnięcie lepszej jakości ruchu.

Wobec tego frazy kluczowe powinny zostać posegregowane wedle dwóch kategorii: słów kluczowych związanych z pozycjonowaniem – najlepiej w formie bloga lub sekcji z newsami, a także kategorii związanej z rozbudową serwisu pod zwiększenie liczby kategorii.

W konkurencyjnej branży, w której działa rozpatrywany sklep z zegarkami, kluczowym do osiągnięcia sukcesu będzie wykreowanie rozbudowanej struktury sklepu internetowego, w którym umieszczonych zostanie wiele sprecyzowanych kategorii pozwalających na pełniejsze i dokładniejsze wypozycjonowanie sklepu.

Warto również regularnie tworzyć artykuły blogowe dotyczące konkretnych fraz kluczowych z długiego ogona, tym samym przyciągając potencjalnych klientów poszukujących zegarków z konkretnymi parametrami – np. z szafirowym szkłem, z przedziału cenowego od 2000 do 5000 zł i wyposażonego w chronograf. Ruch generowany przez mocno sprecyzowane zapytania nie jest być może zbyt pokaźny, niemniej jednak powoli przyciągnąć do sklepu wielu tzw. leadów.

Słowa kluczowe a duże przedsiębiorstwo

Duże firmy działające w sieci mają zupełnie inne potrzeby dotyczące pozycjonowania i optymalizacji słów kluczowych. Skupiając się na jednym słowie kluczowym, możemy zaobserwować, że zwykle w opisach kategorii oraz w tekstach zapleczowych słowo kluczowe uzupełniane jest dodatkowymi długimi ogonami je zawierającymi. Przykładowo przy optymalizacji słów kluczowych firmy zajmującej się sprzedażą m.in. telewizorów możemy zaobserwować pozycjonowanie nie tylko na frazę „telewizory”, ale również wszelkie wariacje, takie jak: „telewizory OLED”, „telewizory 55 cali”, czy „telewizory 3D”.

Analiza pożądanych słów kluczowych jest dobrą okazją do rozbudowy architektury serwisu przedsiębiorstwa, a tym samym usprawnienie filtrów sortujących wyniki zapytań. Jednym ze skuteczniejszych działań przy pozycjonowaniu dużych przedsiębiorstw jest odpowiednie przebudowanie architektury filtrów sortujących wyniki zapytań w taki sposób, by umożliwiał on generowanie nowych podstron zoptymalizowanych pod wyspecjalizowane frazy kluczowe.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania – case study na podstawie małej i dużej firmy - 5.0 out of 5 based on 4 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj