• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce, czyli sprzedaż w internecie, stała się jedną z najbardziej dochodowych na świecie.

Co więcej, jak pokazują statystyki od Statista, pandemia koronawirusa znacząco przyśpieszyła rozwój branży. Ludzie na całym świecie zaczęli spędzać więcej czasu w domu przed komputerem, co automatycznie przełożyło się na większą ilość zakupów. Światowe tendencje można zaobserwować również na polskim rynku. Sprzedaż w internecie nie może być jednak skuteczna bez odpowiedniego przygotowania strony i swojej oferty, a prawidłowo sporządzony opis produktów jest podstawą.

Czym charakteryzuje się dobry opis produktu?

Coraz ciężej znaleźć sklep internetowy, który nie ma przygotowanych opisów swoich produktów. Jednak nie każdy opis zachęca do zakupu. Klienci kupujący online nie mogą dotknąć produktu lub zobaczyć go na własne oczy. Napisanie opisu w takich warunkach staje się więc trudnym zadaniem, ponieważ treść powinna być nie tylko dobrze oceniona przez algorytmy Google, ale również wpłynąć na emocje internautów, dostarczyć im wszystkich najważniejszych informacji o produkcie, zawierać opinie innych klientów oraz rozwiać wszystkie wątpliwości, które mogłyby zniechęcić ich do zakupu. Przed rozpoczęciem pisania, trzeba się dokładnie przygotować. Konieczne jest zebranie najważniejszych informacji o produkcie, jego cechach i właściwościach. Następnie warto sobie zadać następujące pytania. Czego potrzebują internauci poszukujący takiego produktu? Jakie korzyści zapewnia nasz produkt? Co go wyróżnia? Co może wpłynąć na emocje klienta i skłonić go do zakupu? Jak możemy udowodnić skuteczność produktu? Przyjrzyjmy się teraz kilku wskazówkom, które pomogą napisać skuteczny opis.

Słowa kluczowe

Jednym z najważniejszych elementów sprzedającego opisu produktów do sklepu internetowego są słowa kluczowe. Z jednej strony pozwalają botom przeglądarki zrozumieć treść strony i wyświetlać ją przy pasujących zapytaniach w Google, a z drugiej pomagają potencjalnym klientom zrozumieć, że produkt jest dokładnie tym, czego potrzebują. W przypadku niektórych produktów wybór keywords jest oczywisty, jednak w wielu przypadkach trzeba się nieco bardziej wysilić. Na szczęście do znalezienia słów kluczowych można wykorzystać darmowe narzędzia dostępne w internecie.

Wpływ na wyobraźnię, emocje i zmysły potencjalnego klienta

Każdy zakup to przede wszystkim emocje. Oczywiście, wielu potencjalnych klientów dokładnie wie, co chce kupić i jaki powinien być produkt, jednak zazwyczaj decydującym czynnikiem jest właśnie opis. Jak zatem wpłynąć na emocje i zmysły internauty? Opis produktu powinien przypominać opis obrazu lub innego dzieła sztuki. Treść, o ile to możliwe, powinna być bogata w przymiotniki, które pozwalają na wyobrażenie sobie zastosowanie produktu. To samo dotyczy się odwołań do zmysłów – odwołanie się do odczuć, które zapewnia produkt, jest bardzo ważne. Internauta czytający opis powinien móc sobie wyobrazić zapach, smak oraz wygląd produktu.

Wybór odpowiedniego tonu i zwięzłość

Sprzedaż w internecie, poza niektórymi wyjątkami, nie umożliwia na rozmowę z każdym potencjalnym klientem. Z tego powodu, opis powinien być napisany zwięzłym i od początku określonym stylem. Biorąc pod uwagę naszą grupę odbiorców, możemy zdecydować, czy lepiej użyć formy grzecznościowej „Pan/Pani/Państwo”, czy jednak zastosować standardowe „Ty/Tobie”. Pomimo tego, że opis powinien wpływać na wszystkie zmysły czytelnika, nie powinien być zbyt długi. Tak jak w przypadku sprzedaży „na żywo”, zbyt długie przedstawienie produktu i brak konkretów mogą doprowadzić do odwrotnego efektu. O czym pamiętać? Przede wszystkim o unikaniu wypełniaczy i laniu wody.

Wybór grupy odbiorczej i określenie potrzeb potencjalnego klienta

Opisy produktów do sklepu internetowego nie powinny być skierowane do wszystkich. Klientami sklepu mogą być osoby w różnym wieku i należące do różnych grup społecznych. Jednak przy pisaniu opisów, trzeba wybrać tylko jedną z nich. To pozwoli na przedstawienie najważniejszych informacji o produkcie i wybór przekonującego tonu. Zróżnicowanie treści na podstawie określonej grupy odbiorczej to sposób na skuteczniejszą ofertę. Dla niektórych najważniejszym czynnikiem przy zakupie jest cena, a dla innych np. jakość. Wybór grupy docelowej pozwala nam zatem podkreślić najważniejsze cechy oferty w tekście.

Korzyści, a nie zalety — jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opis powinien uwydatniać korzyści, które otrzymuje klient, a nie zalety produktu. Parametry są ważne, jednak co one oznaczają w praktyce? Najskuteczniejszym sposobem jest połączenie cech z opisaniem korzyści. Np. elegancki skórzany fotel będzie nie tylko wygodnym miejscem do pracy, ale także doda prestiżu wystrojowi biura.

Struktura tekstu

Skuteczną praktyką jest wymyślenie nagłówków jeszcze przed rozpoczęciem pisania tekstu. Oddzielenie sekcji tekstu na podstawie ich zawartości zwiększa czytelność materiału oraz jest zgodne z zasadami SEO. Nawet stosunkowo krótkie opisy (do 1000 znaków) powinny zawierać nagłówki, w których z kolei warto umieścić słowa kluczowe. W przypadku opisów przewyższających kilka tysięcy znaków można śmiało zastosować również nagłówki z zakresu H2-H5. Warto również pamiętać o tym, aby „rozbić” tekst na mniejsze bloki tekstu. Opis powinien być zwięzły, a zdania stosunkowo krótkie.

Zdjęcia, opinie, case study i FAQ

Opis produktu powinien zawierać również inne elementy, które zachęcają do zakupu. Są to np. zdjęcia, opinie klientów, case study oraz FAQ, czyli odpowiedzi na najczęstsze pytania. Nie jest to jednak obowiązkowy element, ponieważ w przypadku niektórych produktów, bardzo ciężko przygotować case study lub FAQ.

Odpowiednie przygotowane opisy produktów w sklepie internetowym są bardzo istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i dla klientów. Samodzielne napisanie dziesiątek, setek, a nawet tysięcy opisów może być jednak przytłaczające. Zapraszamy zatem do zapoznania się z naszą ofertą. Zajmujemy się prowadzeniem blogów firmowych oraz tworzeniu sprzedającego contentu dla klientów. W ten sposób pomagamy naszym klientom w zwiększeniu sprzedaży i zysków. Dodatkowo przygotowane przez nas posty blogowe przekazują fachową wiedzę i zwiększają zaufanie internautów do firmy naszych klientów.

 

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? - 5.0 out of 5 based on 1 review

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
5 najważniejszych rzeczy, jakie należy wiedzieć o RODO

5 najważniejszych rzeczy, jakie należy wiedzieć o RODO

Od 25 maja bieżącego roku funkcjonują nowe unijne przepisy o ochronie danych osobowych. Już pojawił się pierwsze kary za niedopasowanie witryn oraz firmowych dokumentacji do nowych wymogów. Sprawdź, co warto wiedzieć o RODO.

Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj