• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z ważniejszych działań marketingowych mających na celu dotarcie do szerszego grona klientów, a tym samym na generowanie większych zysków. W artykule prezentujemy kilka technik, które pozwolą skutecznie pozycjonować sklep internetowy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Oferta dostosowana do dynamicznie zmieniającego się rynku

Dopasowywanie oferty sklepu do aktualnych trendów, wydarzeń i tego, co dzieje się na rynku pozwoli wygenerować spory ruch związany z obecnymi trendami. Doskonałymi okazjami do zaprezentowania unikalnej oferty są święta i różne wydarzenia okolicznościowe. Odpowiednio dostosowana oferta pozwoli wypozycjonować sklep nieco wyżej w rankingu. Oferta zmieniająca zależnie od rynkowych trendów umożliwi również wykonanie linkowania wewnętrznego.

Optymalizacja to absolutna konieczność

Optymalizacja sklepu internetowego polega przede wszystkim na prawidłowym dopasowaniu technologii, na której sklep zostanie wykonany i postawiony. Tempo wczytywania się podstron, odpowiedni User Experience, czy zmaksymalizowanie użyteczności oraz pozytywny odbiór przez klientów – wszystko to składa się na prawidłowe zoptymalizowanie sklepu, a w konsekwencji na jego lepsze pozycjonowanie.

Nie należy bagatelizować również odpowiedniej jakości treści. Dobra treść odpowiednio nasycona słowami kluczowymi zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona to pierwszorzędny oręż w walce o wysokiej pozycje witryny. Content pozwoli wygenerować duży ruch – zarówno bezpośrednio z kategorii, produktu, jak i prowadzonego bloga.

Blog jest bowiem doskonałym sposobem na pozycjonowanie sklepu internetowego, a o ile prowadzony jest wedle odpowiedniej strategii, wówczas wyszukiwarki drastycznie poprawią pozycję sklepu w SERPie.

Linki przychodzące

Dbając o prawidłowy link building, nie może zabraknąć solidnego linkowania zewnętrznego, czyli linków pochodzących z zewnętrznych portali. Im portale mają mocniejszy współczynnik Trust Flow, a także im bardziej naturalne profile tychże linków, tym intensywniej wpłyną one na poprawienie pozycji sklepu.

Należy pamiętać o tym, że linki zewnętrzne powinny pochodzić z różnorodnych źródeł i nie mogą prowadzić wyłącznie do strony głównej. Równomierne rozprowadzenie linków po stronach sprzedażowych, podstronach kategorii i produktów zapewni o wiele lepsze rezultaty. Warto zwrócić również uwagę na anchor, pod którym zagnieżdżamy linki. Dobrą strategią jest różnicowanie anchorów za pomocą słów kluczowych z krótkiego i długiego ogona.

Angażowanie klienta bezpośrednio w wynikach wyszukiwania

By skutecznie sprzedawać, warto się wyróżnić z tłumu – np. modyfikując znaczniki meta w taki sposób, by zaciekawić klienta.

Przykładowym rozwiązaniem, które pozwoli skuteczniej przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta, jest pisanie tagu dużymi literami. Z punktu widzenia SEO nie ma to żadnego znaczenia, niemniej jednak dla SXO (ang. Search Experience Optimization) jest to dość istotne.

Jak pozycjonować sklep internetowy? - 5.0 out of 5 based on 1 review

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj