Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 1860
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z ważniejszych działań marketingowych mających na celu dotarcie do szerszego grona klientów, a tym samym na generowanie większych zysków. W artykule prezentujemy kilka technik, które pozwolą skutecznie pozycjonować sklep internetowy.
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Oferta dostosowana do dynamicznie zmieniającego się rynku
Dopasowywanie oferty sklepu do aktualnych trendów, wydarzeń i tego, co dzieje się na rynku pozwoli wygenerować spory ruch związany z obecnymi trendami. Doskonałymi okazjami do zaprezentowania unikalnej oferty są święta i różne wydarzenia okolicznościowe. Odpowiednio dostosowana oferta pozwoli wypozycjonować sklep nieco wyżej w rankingu. Oferta zmieniająca zależnie od rynkowych trendów umożliwi również wykonanie linkowania wewnętrznego.
Optymalizacja to absolutna konieczność
Optymalizacja sklepu internetowego polega przede wszystkim na prawidłowym dopasowaniu technologii, na której sklep zostanie wykonany i postawiony. Tempo wczytywania się podstron, odpowiedni User Experience, czy zmaksymalizowanie użyteczności oraz pozytywny odbiór przez klientów – wszystko to składa się na prawidłowe zoptymalizowanie sklepu, a w konsekwencji na jego lepsze pozycjonowanie.
Nie należy bagatelizować również odpowiedniej jakości treści. Dobra treść odpowiednio nasycona słowami kluczowymi zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona to pierwszorzędny oręż w walce o wysokiej pozycje witryny. Content pozwoli wygenerować duży ruch – zarówno bezpośrednio z kategorii, produktu, jak i prowadzonego bloga.
Blog jest bowiem doskonałym sposobem na pozycjonowanie sklepu internetowego, a o ile prowadzony jest wedle odpowiedniej strategii, wówczas wyszukiwarki drastycznie poprawią pozycję sklepu w SERPie.
Linki przychodzące
Dbając o prawidłowy link building, nie może zabraknąć solidnego linkowania zewnętrznego, czyli linków pochodzących z zewnętrznych portali. Im portale mają mocniejszy współczynnik Trust Flow, a także im bardziej naturalne profile tychże linków, tym intensywniej wpłyną one na poprawienie pozycji sklepu.
Należy pamiętać o tym, że linki zewnętrzne powinny pochodzić z różnorodnych źródeł i nie mogą prowadzić wyłącznie do strony głównej. Równomierne rozprowadzenie linków po stronach sprzedażowych, podstronach kategorii i produktów zapewni o wiele lepsze rezultaty. Warto zwrócić również uwagę na anchor, pod którym zagnieżdżamy linki. Dobrą strategią jest różnicowanie anchorów za pomocą słów kluczowych z krótkiego i długiego ogona.
Angażowanie klienta bezpośrednio w wynikach wyszukiwania
By skutecznie sprzedawać, warto się wyróżnić z tłumu – np. modyfikując znaczniki meta w taki sposób, by zaciekawić klienta.
Przykładowym rozwiązaniem, które pozwoli skuteczniej przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta, jest pisanie tagu dużymi literami. Z punktu widzenia SEO nie ma to żadnego znaczenia, niemniej jednak dla SXO (ang. Search Experience Optimization) jest to dość istotne.