• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z ważniejszych działań marketingowych mających na celu dotarcie do szerszego grona klientów, a tym samym na generowanie większych zysków. W artykule prezentujemy kilka technik, które pozwolą skutecznie pozycjonować sklep internetowy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Oferta dostosowana do dynamicznie zmieniającego się rynku

Dopasowywanie oferty sklepu do aktualnych trendów, wydarzeń i tego, co dzieje się na rynku pozwoli wygenerować spory ruch związany z obecnymi trendami. Doskonałymi okazjami do zaprezentowania unikalnej oferty są święta i różne wydarzenia okolicznościowe. Odpowiednio dostosowana oferta pozwoli wypozycjonować sklep nieco wyżej w rankingu. Oferta zmieniająca zależnie od rynkowych trendów umożliwi również wykonanie linkowania wewnętrznego.

Optymalizacja to absolutna konieczność

Optymalizacja sklepu internetowego polega przede wszystkim na prawidłowym dopasowaniu technologii, na której sklep zostanie wykonany i postawiony. Tempo wczytywania się podstron, odpowiedni User Experience, czy zmaksymalizowanie użyteczności oraz pozytywny odbiór przez klientów – wszystko to składa się na prawidłowe zoptymalizowanie sklepu, a w konsekwencji na jego lepsze pozycjonowanie.

Nie należy bagatelizować również odpowiedniej jakości treści. Dobra treść odpowiednio nasycona słowami kluczowymi zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona to pierwszorzędny oręż w walce o wysokiej pozycje witryny. Content pozwoli wygenerować duży ruch – zarówno bezpośrednio z kategorii, produktu, jak i prowadzonego bloga.

Blog jest bowiem doskonałym sposobem na pozycjonowanie sklepu internetowego, a o ile prowadzony jest wedle odpowiedniej strategii, wówczas wyszukiwarki drastycznie poprawią pozycję sklepu w SERPie.

Linki przychodzące

Dbając o prawidłowy link building, nie może zabraknąć solidnego linkowania zewnętrznego, czyli linków pochodzących z zewnętrznych portali. Im portale mają mocniejszy współczynnik Trust Flow, a także im bardziej naturalne profile tychże linków, tym intensywniej wpłyną one na poprawienie pozycji sklepu.

Należy pamiętać o tym, że linki zewnętrzne powinny pochodzić z różnorodnych źródeł i nie mogą prowadzić wyłącznie do strony głównej. Równomierne rozprowadzenie linków po stronach sprzedażowych, podstronach kategorii i produktów zapewni o wiele lepsze rezultaty. Warto zwrócić również uwagę na anchor, pod którym zagnieżdżamy linki. Dobrą strategią jest różnicowanie anchorów za pomocą słów kluczowych z krótkiego i długiego ogona.

Angażowanie klienta bezpośrednio w wynikach wyszukiwania

By skutecznie sprzedawać, warto się wyróżnić z tłumu – np. modyfikując znaczniki meta w taki sposób, by zaciekawić klienta.

Przykładowym rozwiązaniem, które pozwoli skuteczniej przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta, jest pisanie tagu dużymi literami. Z punktu widzenia SEO nie ma to żadnego znaczenia, niemniej jednak dla SXO (ang. Search Experience Optimization) jest to dość istotne.

Jak pozycjonować sklep internetowy? - 5.0 out of 5 based on 1 review

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj