Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 7558
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia optymalizacja i strategia rozwoju bloga wpływa na pozycjonowanie. Co warto wiedzieć na ten temat?
Prowadzenie bloga firmowego i pozyskiwanie klientów
Prowadzenie bloga firmowego może zwiększyć sprzedaż pod warunkiem, że publikowane treści będą wartościowe dla grupy docelowej. Przed rozpoczęciem pisania artykułu, należy poznać problemy klientów i opisywać rozwiązania. Systematyczna publikacja artykułów jest doceniana przez odbiorców oraz wyszukiwarkę Google. W każdej branży istnieje kilka grup klientów, których można przekonać do skorzystania z oferty za pomocą treści.
Prowadzenie bloga firmowego musi opierać się na wartościowym contencie dla klientów, a nie dla firmy. Błędem jest tworzenie wpisów, które są skoncentrowanie na usługach lub produktach, a nie na problemach i potrzebach klientów. Profesjonalnie prowadzony blog buduje rozpoznawalność marki oraz wpływa na pozycjonowanie strony w Google. Wartościowe porady są chętnie udostępniane przez użytkowników, m.in. w mediach społecznościowych. Z kolei im więcej wejść na stronę, tym bardziej staje się wartościowa dla Google. Jednak w celu osiągnięcia maksymalnego efektu, trzeba połączyć wartość z zasadami SEO w artykułach. Dzięki temu strona może osiągnąć stabilną pozycję w górnych wynikach wyszukiwania.
Prowadzenie bloga firmowego musi opierać się na wartościowym contencie dla klientów, a nie dla firmy. Profesjonalnie prowadzony blog buduje rozpoznawalność marki oraz wpływa na pozycjonowanie strony w Google. Wartościowe porady są chętnie udostępniane przez użytkowników, m.in. w mediach społecznościowych.
Jak połączyć prowadzenie bloga firmowego z zasadami SEO?
Pomimo że każdy artykuł powinien być napisany głównie z myślą o użytkownikach, to kluczową rolę w pozycjonowaniu pełni zastosowanie zasad SEO. Czasy, w których konkurencja blogowa była niska, a artykuły miały kiepską jakość, już dawno minęły. Odbiorcy są już przyzwyczajeni do treści wysokiej jakości, podobnie jak Google. Profesjonalnie prowadzony blog firmowy wypływa również na wizerunek firmy. Do napisania artykułu SEO trzeba poznać, jakie frazy kluczowe powiązane z danym problemem są najczęściej wyszukiwane. Frazy kluczowe to zapytania użytkowników, które wpisują w wyszukiwarkę. Na przykład:
Branża odchudzania: redukcja wagi (problem) - sposoby na odchudzanie (fraza kluczowa).
Te same zasady na leży stosować w każdej branży, pisząc bloga firmowego. Ważna jest częstotliwość używania fraz kluczowych, ich odmiana i synonimy. Każde zdanie musi wyglądać naturalnie. Google praktycznie co roku aktualizuje algorytmy wyszukiwania, dlatego pozycjonowanie wymaga śledzenia aktualnych wymogów wyszukiwarki. Dla naszych klientów na bieżąco prowadzimy analizy pod kątem zgodności treści z wymogami Google. Wyszukiwarka pozycjonuje artykuły w górnych wyszukiwania, które najbardziej odpowiadają na zapytania użytkowników — czyli zawierają odpowiednie frazy kluczowe.
Zalety dobrze napisanego tekstu SEO to:
- pozycjonowanie podstrony z wpisem oraz bloga
- promocja marki i oferty wśród grupy docelowej klientów
- generowanie ruchu organicznego z wyszukiwarki
- większa konwersja, ponieważ na stronę wchodzą osoby wstępnie zainteresowane ofertą
Prowadzenie bloga firmowego sposobem na targetowanie klientów
Prowadzenie bloga firmowego pozwala targetować klientów ze względu na etap zakupowy, na którym się znajdują. Część z nich dopiero poszukuje rozwiązań, podczas gdy inni szukają już konkretnego rozwiązania. Przykładem może być grupa docelowa z branży odchudzania:
- osoby, które wyszukują frazy kluczowej ,,Jak schudnąć?", prawdopodobnie szukają różnych porad związanych z odchudzaniem, ale mogą nie być gotowe na zakup suplementu
- osoby, które wyszukują frazy ,,Suplement na odchudzanie", są już na wstępie zainteresowane zakupem produktu na odchudzanie
Dlatego dobrze wypozycjonowany blog firmowy pozwala edukować klientów w każdej branży i targetować ich ze względu na etap ścieżki zakupowej, na którym się znajdują. Prowadzenie bloga firmowego powinno skupiać się na: użytkownikach, wyszukiwarce oraz ofercie firmy. Kierując się tymi czynnikami, można uzyskać najlepszy efekt, ponieważ nadrzędnym celem bloga jest pozyskiwanie klientów. Audyt SEO i analiza ruchu na stronie i fraz, przez które użytkownicy odwiedzają stronę, pozwala:
- poznać sytuację użytkownika, w której się znajduje oraz jego problemy, potrzeby lub obiekcje
- jakie treści przegląda na stronie
- czy szuka rozwiązania swojego problemu i czy jest go świadomy
Prowadzenie bloga firmowego jako forma reklamy
Każdy przedsiębiorca wie, że kluczem do sprzedaży jest dotarcie z ofertą do klientów, w czym pomaga prowadzenie bloga firmowego. Artykuły SEO w połączeniu z odpowiednią optymalizacją bloga i stron z produktami, pozwalają zwiększyć konwersję. Użytkownik zostaje przekierowany z wpisu na stronę ofertą. To pozwala łatwo zmierzyć skuteczność treści, a za pomocą odpowiednich narzędzi sprawdzić, która sekcja wymaga poprawy. Dobrze wypozycjonowany blog stanowi doskonałą formę reklamy firmy, ponieważ potencjalni klienci, zanim dokonają zakupu, najpierw wyszukują informacji o produktach lub usługach w Google. Ponadto, blog firmowy daje szerokie możliwości, z uwagi na lejki sprzedażowe, które można tworzyć.
Prowadzenie bloga firmowego wymaga znajomości zasad SEO oraz systematycznego publikowania wartościowego contentu. Dlatego pomagamy klientom przygotowywać content. Systematyczność oraz ciekawe treści sprawiają, że blogi dobrze się pozycjonują i wchodzą na nie użytkownicy, wśród których znajdują się klienci.