Audyt SEO
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 10658
Audyt SEO
Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń audytu w życie pozwoli wygenerować większy ruch na stronie, poprawić konwersję oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
Audyt związany z optymalizacją stron Internetowych pod kątem silników wyszukiwarek może być przeprowadzany samodzielnie lub zlecony profesjonalnej firmie. Obszerność audytów SEO różni się w zależności od oferty firm pozycjonujących, a także zdolności i umiejętności osoby, która się tym zajmuje.
W tym artykule przybliżymy temat wykonywania audytów SEO oraz korzyści, jakie za sobą niosą. Podpowiemy, jakie działania składają się na audyt, ile może kosztować tego typu usługa, a także czy warto oddać swoją witrynę w ręce profesjonalistów.
Czym jest audyt SEO?
Audyt strony internetowej to inaczej raport, który ustala słabe oraz mocne strony serwisu. Dostarcza wielu wartościowych oraz istotnych danych o witrynie, pozwala na wykrycie nieprawidłowości, oszacowanie, jakie działania przynoszą spodziewany efekt, a jakie są jedynie zmarnowanym czasem i nierzadko kapitałem.
Zastanówmy się, o ile skuteczniej możemy prowadzić swoją internetową działalność, posiadając takie dane jak: profil użytkownika, przeanalizowanie treści pod kątem indeksowania i wartości dla użytkowników, ilość udostępnień społecznościowych, analiza linków, czy test prędkości ładowania poszczególnych elementów strony.
Szczegółowy raport strony internetowej to nie tylko suche fakty, zestawienia, czy statystyki, ale również potężne narzędzie do zmaksymalizowania użyteczności portalu. Nierzadko duże firmy po zastosowaniu się do zaleceń wykonanego audytu zauważają kolosalny wzrost współczynnika konwersji, zwiększenie ruchu i finalnie znaczne poprawienie opłacalności witryny.
Jakie działania składają się na audyt SEO?
Audyty SEO mogą mieć najróżniejszą formę, jednak większość wykonywanych audytów sprowadza się do badania zgodności witryny z sieciowymi standardami i normami W3C, przeprowadzenia analizy dostępności witryny, optymalizacji pod kątem pozycjonowania, a także sprawdzeniem doświadczeń użytkowników odwiedzających naszą witrynę.
Głównie osoba przeprowadzająca audyt SEO bierze pod lupę:
- Content strony- użyteczność i unikalność treści, czy odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi;
- Konstrukcję adresów URL;
- Pozycję w indeksie wyszukiwarek;
- Meta znaczniki tytuły i opisy poszczególnych stron i podstron;
- Stan linków wewnętrznych- czy linki są poprawnie zagnieżdżone oraz, czy są przyjazne dla użytkowników i robotów;
- Stan linków zewnętrznych- ich ilość oraz jakość;
- Mapę witryny;
- Odpowiednie opisanie obrazów i plików multimedialnych.
Oczywiście to tylko niektóre z działań, które składają się na audyt SEO strony internetowej. Klient zwykle sam określa obszerność badania witryny. Powyżej wymieniliśmy podstawowe działania, które w ramach audytu wykonuje większość pozycjonerów. Zatem jak Itee.pl podchodzi do tematu?
Wybierając usługę audytu SEO w Itee.pl, możemy liczyć na obszerny i dokładny raport. Nasze audyty oprawiane są w przejrzyste, odpowiednio skomponowane graficznie dokumenty. Forma audytu oraz jego złożoność uzależniona jest od preferencji klienta. W naszym raporcie znajdą się takie informacje jak:
- Optymalizacja mobilna – czy strona jest responsywna;
- Podgląd listy wyszukiwań Google – czy strona jest odpowiednio opisana;
- Audyt Domeny/adresów URL – sprawdzamy pagerank, ranking Alexa, adres IP oraz przejrzystość adresów URL;
- Udostępnienia społecznościowe – ilość i typ działań w takich mediach jak: G+, Twitter, Linkedln, Pinterest, polubienia, udostępnienia i komentarze na Facebooku;
- Meta dane – używanie słów kluczowych, opisy meta, użycie protokołu Open Graph i zgodność ze wzorem Dublin Core;
- Analiza treści pod kątem SEO – korzystanie z chmurek słów kluczowych, używana lokalizacja językowa, tytuły, proporcja tekstu do kodu, korzystanie z rozwiązań Flash i Frame. Poza tym dokładna analiza słów kluczowych, badanie struktury nagłówków, sprawdzanie opisania zdjęć;
- Analiza linków pod kątem SEO – dokładna analiza linków, podkreśleń URL i przyjazności adresów URL;
- Analiza technologii witryny pod kątem SEO - favicon, przekierowania www- nie www, typ dokumentu HTML, kodowanie znaków, możliwości druku, strona 404, sprawdzanie pliku robots.txt oraz wykorzystywanie mapy strony, kodu pomiarowego Google Analitycs, szyfrowania adresów e-mail i zarządzanie etykietami Google;
- Test prędkości – czas odpowiedzi serwera, układ tabeli, ilość źródeł HTTP, ilość źródeł domen i źródła blokujące wyświetlanie;
- Test prędkości Javascript – kompresja i łączny rozmiar plików JS;
- Test prędkości CSS – kompresja CSS i łączny rozmiar plików CSS;
- Test prędkości kompresji – kompresja Gzip, kompresja HTML, nieskompresowany kod witryny;
- Test prędkości pamięci podręcznej – ilość pozycji w pamięci podręcznej, pamięć podręczna przeglądarki;
- Test prędkości ładowania zdjęć – rozmiar zdjęć, optymalizacja obrazu.
Korzyści audytu SEO
Po wykonaniu dokładnego audytu SEO i odpowiednim zrozumieniu danych oraz informacji w nim zawartych możemy odnieść szereg korzyści, które pozwolą wywindować naszą witrynę i odnieść znaczącą przewagę nad konkurencją. Efektami audytu może być:
- Poprawa konwersji (sprzedaży);
- Zwiększenie ruchu organicznego na stronie;
- Poprawa miejsca w indeksie wyszukiwarek;
- Lepsza responsywność strony;
- Wyeliminowanie błędów i niezgodności;
- Zadbanie o możliwie najnowsze rozwiązania technologiczne witryny;
- Analiza konkurencji;
- Szybsze ładowanie się witryny.
Czy warto zlecić audyt profesjonalistom?
Audyt SEO strony internetowej możemy wykonać samodzielnie. Często jednak amatorzy analityki witryn nawet przy odpowiednim wykonaniu audytu, mogą nie być w stanie wyciągnąć odpowiednich wniosków ze swojej pracy.
Najważniejszym i najtrudniejszym elementem audytu SEO jest wykorzystanie poznanych informacji o witrynie. Niezwykle pomocne okazuje się tu doświadczenie analityka oraz jego umiejętności. Początkująca osoba może nie być w stanie odpowiednio zinterpretować zgromadzonych danych, a także może przeoczyć istotne informacje.
Ile kosztuje audyt SEO strony WWW?
Nie ma odgórnie ustalonej stawki, za którą firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykonują audyty SEO. Kwoty, jakie przyjdzie nam zapłacić za tego typu prace, mogą wahać się od 200 do nawet 600 złotych i uzależnione są od czasu, jakie analityk spędza nad audytem, a także od złożoności raportu. Wartym odnotowania jest fakt, że firma Itee.pl wykonuje profesjonalne audyty SEO ZA DARMO.