• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Przenoszenie domeny bez spadku ruchu na stroni

Jak przenieść domenę bez spadku ruchu na stronie?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Przesiadka na inną domenę zawsze wiąże się z mnóstwem obaw dotyczących spadku ruchu, zmniejszenia zasięgu i ilości klientów, a także problemów natury technicznej. Czy zmiana domeny ma istotny wpływ na pozycjonowanie? Jeśli przesiadka na inną domenę zostanie wykonana poprawnie, wówczas SEO strony nie ucierpi. W artykule prezentujemy kilka rad, w jaki sposób skutecznie przenieść stronę na nowy adres.

Czy warto przenosić domenę?

Przed zdecydowaniem się na przeprowadzkę, warto zweryfikować dwa aspekty: czy domena, na którą chcemy się przenieść, będzie łatwo zapadać w pamięć, a także czy w przyszłości adres strony będzie zmieniany.

Trudna do zapamiętania domena, składająca się ze zbyt dużej ilości znaków, lub niepasująca do profilu strony może znacząco ograniczyć zasięg oraz ilość potencjalnych klientów. Przed przeniesieniem się na inną domenę, warto sprawdzić, czy będzie ona odpowiednio łatwa i atrakcyjna dla użytkowników.

W jaki sposób przenieść domenę?

Poniżej prezentujemy sześć ogólnych kroków, które pozwolą łatwo i przyjemnie przenieść domenę.

1. Rejestracja nowej domeny

Pierwszym ważnym krokiem jest znalezienie nowej atrakcyjnej domeny. Pamiętajmy, by domena łatwo zapadała w pamięć. Poza tym musi być wolna. Jeżeli zamierzamy przenieść się na używaną domenę, warto zweryfikować jej historię, by nie naciąć się na minę. Na używanej domenie mogą spoczywać nałożone filtry i kary.

2. Dać znać o zmianie adresu strony

Osoby, które utrzymują witrynę: firmy pozycjonujące, agencje interaktywne, czy osoby prowadzące blog i profile w mediach społecznościowych muszą wiedzieć wcześniej o planowanej przesiadce na nową domenę. Pozwoli to na wykreowanie odpowiedniej strategii na każdym poziomie funkcjonowania witryny.

3. Przekierowania 301

Ustawianie przekierowań jest niezwykle ważne w początkowych stadiach życia nowej domeny. Przekierowania 301 są istotne zarówno przez wzgląd na użytkowników, jak i na pozycjonowanie strony. Ustawiając przekierowania, dbamy o to, by moc linków została odpowiednio przekierowana na nową witrynę, tym samym zachowując jej pozycję.

4. Analiza ruchu

Przeprowadzenie audytu w początkowej fazie przeprowadzki zapewni lepszy pogląd na obecny stan strony działającej na nowej domenie, a także pozwoli skuteczniej wdrażać kolejne elementy związane z przeprowadzką.

5. Przeniesienie zawartości strony na nową domenę

Przenoszenie contentu powinno być przeprowadzane stopniowo i za każdym razem dokładnie weryfikowane pod względem pozycji w SERPie wyszukiwarki. Gdy przeniesienie zawartości przebiegnie gładko, należy pamiętać o starej stronie – musi pozostać ona aktywna jeszcze minimum przez 30 dni, ponieważ indeksacja strony na nowej domenie może zająć jeszcze dużo czasu.

6. Aktualizacja danych

Po przeprowadzce zakończonej sukcesem należy zaktualizować adresy e-mail, linki zewnętrzne, dane w mediach społecznościowych, a także Google Search Console.

Jak przenieść domenę bez spadku ruchu na stronie? - 5.0 out of 5 based on 2 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj