• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Pozycjonowanie filmów na portalu YouTube

Jak pozycjonować filmy na portalu YouTube?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

YouTube jest drugim co do częstości wyszukiwań (zaraz po Google) narzędziem wyszukującym wykorzystywanym przez Polaków. Łączna ilość osób, które oglądają filmy na YouTube, wynosi 18,5 mln miesięcznie. Co więcej, Google również implementuje wyniki z YouTube w swoim SERPie, pokazując je w specjalnym miejscu w wynikach wyszukiwania. Warto więc przy pozycjonowaniu witryn skupić się również na tym portalu. W artykule prezentujemy, jak korzystać z działań SEO na YouTube, a także, na co zwracać uwagę podczas pozycjonowania.

Pozycjonowanie filmów na portalu YouTube

Pozycjonowanie filmów - Tytuł i opis filmu

Naturalne przy pozycjonowaniu filmów jest, by w tytule filmu na YouTube zaimplementować frazy kluczowe. Należy jednak pamiętać, że serwis YouTube rządzi się nieco innymi zasadami i podczas dobierania i umieszczania słów kluczowych, należy uwzględnić specyfikę serwisu. Słowa kluczowe powinny być dobierane w zakresie długiego ogona, dzięki czemu z long taila będziemy w stanie zbudować niemal cały tytuł filmu. Większość najchętniej oglądanych materiałów na YouTube jest utrzymywana w formie poradników, kursów i instrukcji, dzięki czemu łatwo wpasujemy słowa kluczowe zarówno do tytułu, jak i opisu filmu.

Tutaj przy pozycjonowaniu filmów – podobnie jak w „tradycyjnym” pozycjonowaniu – im dłuższy opis, tym lepiej. Nie powinien mieć on mniej niż 200 słów. Niemniej jednak opisy filmów na YouTube są dla algorytmów wyszukiwarki YouTube i Google mniej istotne. Większe znaczenie ma oglądalność materiału. Opis filmu powinien zawierać kilka słów kluczowych, a pierwsze zdanie opisu warto wykorzystać do skłonienia widza do działania – np. do odwiedzenia naszej strony lub przejrzenia playlisty.

Pozycjonowanie filmów - Tagi

Tagi mają bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania na portalu YouTube. Ich rola sprowadza się do informowania wyszukiwarki, o czym traktuje materiał filmowy. Tagi są również brane pod uwagę przez algorytmy Google. Jeśli wideo będzie odpowiednio otagowane, w łatwy sposób zwiększymy jego zasięg. W tagach warto umieścić mocne słowa kluczowe – zarówno z krótkiego, jak i długiego ogona.

Pozycjonowanie filmów - Efekty nakładane na materiał wideo

Nie wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie filmów, niemniej jednak pełnią funkcję kierowania ruchu po naszym kanale na YouTube oraz ruchu zewnętrznego do witryny. Jednym z efektów, który warto zastosować, są karty. Karty są odnośnikiem pojawiającym się w górnym prawym rogu ekranu podczas trwania wideo. Pozwalają odesłać widza do innych materiałów, tym samym generując dodatkowy ruch. Ekrany końcowe również pełnią tą samą rolę.

Pozycjonowanie filmów - Tworzenie playlist

Jeżeli publikujesz większą ilość filmów, warto pogrupować je w tematyczne playlisty. Dzięki temu wydłużysz współczynnik watch time, czyli procentowy czas, w którym widzowie oglądają Twoje produkcje w porównaniu do filmów konkurencji. Im dłuższy watch time, tym lepiej.

Jak pozycjonować filmy na portalu YouTube? - 5.0 out of 5 based on 9 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj