• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Pozycjonowanie lokalne - zadbaj o Klientów z najbliższej okolicy

Pozycjonowanie lokalne - zadbaj o Klientów z najbliższej okolicy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zastanawiałeś się, jak skutecznie promować swój biznes lokalnie? Pozycjonowanie ogólne nie zdaje egzaminu? Może chcesz być bardziej widoczny dla lokalnych klientów biznesowych oraz indywidualnych. Proces pozycjonowania lokalnego to jedna ze skuteczniejszych technik pozycjonowania witryny internetowej firmy oferującej produkty lub usługi w konkretnej dzielnicy, mieście lub regionie.

Odpowiednie podejście do tematu pozycjonowania lokalnego pozwala na dobrą widoczność w sieci i chętnie wykorzystywane jest przez małe firmy i przedsiębiorców.

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego, na czym polega pozycjonowanie lokalne, jakie są jego zalety, kiedy pozycjonowanie lokalne jest opłacalne, a kiedy staje się nieopłacalne.

Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne to ogromna szansa na skuteczne konkurowanie małych firm z dużymi graczami na rynku. Odpowiednie wypozycjonowanie na miasto, dzielnicę, ulicę, gminę, powiat, region itd. umożliwi łatwiejsze odnalezienie naszej firmy w gąszczu konkurencji.

Według przeprowadzonych badań wynika, że aż 97% konsumentów przeszukuje sieć, tworząc zapytania lokalne. Wyobraź sobie, jakie może mieć to przełożenie na poprawę ruchu i współczynnika konwersji, przy odpowiednim wypozycjonowaniu lokalnym Twojej witryny.

Wrażenie bliskości i możliwość osobistego kupna produktu lub skorzystania z usług lokalnej firmy jest często decydującym czynnikiem wpływającym na wybór danej firmy.

Odpowiednie pozycjonowanie lokalne może przynieść ruch na stronie również wtedy, gdy użytkownik nie wpisuje w wyszukiwarce lokalizacji. W ten sposób niewielkim nakładem kosztów możemy skutecznie wypozycjonować swój lokalny interes.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to szereg wzajemnie połączonych działań, mających na celu poprawę pozycji strony internetowej w rankingu Google na tworzone przez użytkowników zapytania z dopiskiem lokalizacyjnym. Przykładowo- po wpisaniu przez użytkownika frazy: „Komis samochodów używanych Lublin”, wyszukiwarka zwróci wyniki z adresami witryn komisów handlujących używanymi pojazdami na terenie Lublina i okolic. Pozycjonowanie lokalne funkcjonuje nie tylko w obrębie miast, ale również województw, dzielnic, czy ulic.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie lokalne dotyczy również tworzenie wizytówki firmy w Google Maps. Odpowiednie zoptymalizowanie witryny pod tym kątem umożliwi jeszcze łatwiejsze odnalezienie naszego biznesu, wytyczenie trasy do naszej siedziby, czy sprawdzenie opinii o nas otrzymanych od klientów.

Częstym zabiegiem jest rozpoczynanie działań SEO od pozycjonowania lokalnego i stopniowe rozszerzanie fraz kluczowych i działań, mających na celu poszerzanie widoczności witryny w sieci. Metoda od pozycjonowania lokalnego do ogólnego jest ciekawą strategią zdobywania szerszego grona odbiorców i poprawy ruchu na witrynie.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne posiada wiele zalet, dzięki którym jest jedną z chętnie wybieranych opcji pozycjonowania mniejszych firm. Z pozycjonowania lokalnego korzystają również większe przedsiębiorstwa. Poniżej prezentujemy listę czynników, które powodują, że lokalne pozycjonowanie jest tak korzystne:

  • Wzrost współczynnika konwersji (sprzedaży usług lub towarów);
  • Możliwość dotarcia do szerszego grona lokalnych klientów;
  • Uproszczone konkurowanie z większymi firmami;
  • Niewielkie koszta pozycjonowania;
  • Budowanie solidnego wizerunku firmy opartego o lokalną sprzedaż;
  • Przewaga nad lokalną konkurencją;
  • Możliwość skupienia się na zdecydowanej grupie klientów o sprecyzowanych wymaganiach.

Kiedy pozycjonowanie lokalne jest opłacalne, a kiedy nie jest?

Warto odnotować, że pozycjonowanie lokalne nie jest idealnym przepisem na sukces dla każdego rodzaju firm i przedsiębiorców. O ile z tego typu technik SEO z powodzeniem mogą korzystać firmy i przedsiębiorcy lokalni oferujący usługi lub produkty na lokalnym rynku, o tyle dla firm działających na rynku ogólnopolskim, europejskim, czy światowym, pozycjonowanie lokalne traci sens.

Dobrym przykładem, w którym pozycjonowanie lokalne nie odniesie spodziewanego sukcesu, jest używanie technik tego typu przez sklepy internetowe, które nie posiadają lokalnej siedziby lub netpunktu. Jeżeli sklep internetowy działa jedynie wysyłkowo, pozycjonowanie lokalne staje się zupełnie nieopłacalnym zabiegiem, który nie przyniesie żadnych efektów.

Pozycjonowanie lokalne - zadbaj o Klientów z najbliższej okolicy - 4.9 out of 5 based on 7 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj