Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 3384
Pozycjonowanie lokalne - zadbaj o Klientów z najbliższej okolicy
Zastanawiałeś się, jak skutecznie promować swój biznes lokalnie? Pozycjonowanie ogólne nie zdaje egzaminu? Może chcesz być bardziej widoczny dla lokalnych klientów biznesowych oraz indywidualnych. Proces pozycjonowania lokalnego to jedna ze skuteczniejszych technik pozycjonowania witryny internetowej firmy oferującej produkty lub usługi w konkretnej dzielnicy, mieście lub regionie.
Odpowiednie podejście do tematu pozycjonowania lokalnego pozwala na dobrą widoczność w sieci i chętnie wykorzystywane jest przez małe firmy i przedsiębiorców.
Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego, na czym polega pozycjonowanie lokalne, jakie są jego zalety, kiedy pozycjonowanie lokalne jest opłacalne, a kiedy staje się nieopłacalne.
Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie lokalne to ogromna szansa na skuteczne konkurowanie małych firm z dużymi graczami na rynku. Odpowiednie wypozycjonowanie na miasto, dzielnicę, ulicę, gminę, powiat, region itd. umożliwi łatwiejsze odnalezienie naszej firmy w gąszczu konkurencji.
Według przeprowadzonych badań wynika, że aż 97% konsumentów przeszukuje sieć, tworząc zapytania lokalne. Wyobraź sobie, jakie może mieć to przełożenie na poprawę ruchu i współczynnika konwersji, przy odpowiednim wypozycjonowaniu lokalnym Twojej witryny.
Wrażenie bliskości i możliwość osobistego kupna produktu lub skorzystania z usług lokalnej firmy jest często decydującym czynnikiem wpływającym na wybór danej firmy.
Odpowiednie pozycjonowanie lokalne może przynieść ruch na stronie również wtedy, gdy użytkownik nie wpisuje w wyszukiwarce lokalizacji. W ten sposób niewielkim nakładem kosztów możemy skutecznie wypozycjonować swój lokalny interes.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to szereg wzajemnie połączonych działań, mających na celu poprawę pozycji strony internetowej w rankingu Google na tworzone przez użytkowników zapytania z dopiskiem lokalizacyjnym. Przykładowo- po wpisaniu przez użytkownika frazy: „Komis samochodów używanych Lublin”, wyszukiwarka zwróci wyniki z adresami witryn komisów handlujących używanymi pojazdami na terenie Lublina i okolic. Pozycjonowanie lokalne funkcjonuje nie tylko w obrębie miast, ale również województw, dzielnic, czy ulic.
Warto pamiętać, że pozycjonowanie lokalne dotyczy również tworzenie wizytówki firmy w Google Maps. Odpowiednie zoptymalizowanie witryny pod tym kątem umożliwi jeszcze łatwiejsze odnalezienie naszego biznesu, wytyczenie trasy do naszej siedziby, czy sprawdzenie opinii o nas otrzymanych od klientów.
Częstym zabiegiem jest rozpoczynanie działań SEO od pozycjonowania lokalnego i stopniowe rozszerzanie fraz kluczowych i działań, mających na celu poszerzanie widoczności witryny w sieci. Metoda od pozycjonowania lokalnego do ogólnego jest ciekawą strategią zdobywania szerszego grona odbiorców i poprawy ruchu na witrynie.
Zalety pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne posiada wiele zalet, dzięki którym jest jedną z chętnie wybieranych opcji pozycjonowania mniejszych firm. Z pozycjonowania lokalnego korzystają również większe przedsiębiorstwa. Poniżej prezentujemy listę czynników, które powodują, że lokalne pozycjonowanie jest tak korzystne:
- Wzrost współczynnika konwersji (sprzedaży usług lub towarów);
- Możliwość dotarcia do szerszego grona lokalnych klientów;
- Uproszczone konkurowanie z większymi firmami;
- Niewielkie koszta pozycjonowania;
- Budowanie solidnego wizerunku firmy opartego o lokalną sprzedaż;
- Przewaga nad lokalną konkurencją;
- Możliwość skupienia się na zdecydowanej grupie klientów o sprecyzowanych wymaganiach.
Kiedy pozycjonowanie lokalne jest opłacalne, a kiedy nie jest?
Warto odnotować, że pozycjonowanie lokalne nie jest idealnym przepisem na sukces dla każdego rodzaju firm i przedsiębiorców. O ile z tego typu technik SEO z powodzeniem mogą korzystać firmy i przedsiębiorcy lokalni oferujący usługi lub produkty na lokalnym rynku, o tyle dla firm działających na rynku ogólnopolskim, europejskim, czy światowym, pozycjonowanie lokalne traci sens.
Dobrym przykładem, w którym pozycjonowanie lokalne nie odniesie spodziewanego sukcesu, jest używanie technik tego typu przez sklepy internetowe, które nie posiadają lokalnej siedziby lub netpunktu. Jeżeli sklep internetowy działa jedynie wysyłkowo, pozycjonowanie lokalne staje się zupełnie nieopłacalnym zabiegiem, który nie przyniesie żadnych efektów.