Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 2504
Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?
Wielu właścicieli sklepów internetowych zachodzi w głowę, w jaki sposób zdobyć przewagę nad konkurencją, poprawić ruch na stronie sklepu, a także powiększyć współczynnik konwersji (wizyt zwieńczonych kupnem produktów). Tego typu cele możemy osiągnąć poprzez odpowiednie pozycjonowanie witryny sklepu internetowego. Jak to zrobić?
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem o wiele bardziej złożonym i wielopoziomowym niż pozycjonowanie zwykłej strony internetowej. Poza tym e-sklep wymaga stałego nadzoru pozycjonera. Działania te są niezwykle opłacalne dla właścicieli e-sklepów, dlatego coraz chętniej zwracają się do profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem.
Audyt SEO
Działania mające na celu wypozycjonowanie sklepu internetowego powinniśmy rozpocząć od rzetelnego audytu SEO, który pozwoli nam dokładnie przeanalizować mocne i słabe strony sklepu, podpowie nam, w którym miejscu witryna wymaga modyfikacji, gdzie powinniśmy naprawić błędy strukturalne, a także pozwoli poznać profil klienta, w którym miejscu klient rezygnuje z finalizacji koszyka, lub w którym momencie ucieka z naszego sklepu (współczynnik odrzuceń). Audyt SEO może mieć formę podstawowego raportu lub sporej, wielostronicowej i pełnej diagnostyki naszego sklepu internetowego. Zwykle audyt SEO kosztuje od 200 do nawet 500 złotych. Firma Itee.pl oferuje DARMOWE audyty SEO.
Naprawa błędów
Po audycie oraz zaleceniach w nim zawartych możemy rozpocząć właściwe pozycjonowanie sklepu. Zwykle znaczącą poprawę ruchu i konwersji możemy odczuć już po naprawie błędów strukturalnych lub technologicznych, które blokują nam zdobycie odpowiedniej pozycji w indeksie wyszukiwarki, lub które generowały kary nakładane przez wyszukiwarkę na naszą witrynę.
Właściwe działania pozycjonujące
Poza tym działania, które składają się na pozycjonowanie sklepu, to między innymi: określanie i właściwe dobieranie fraz i słów kluczowych- zarówno krótkich, jak i tych z długiego ogona. Do tego należy sprzęgnąć sklep internetowy z narzędziami umożliwiającymi pełny wgląd w statystyki oraz informacje o witrynie. Darmowe i najpopularniejsze narzędzia przeznaczone do tego typu pracy to Google Analitycs oraz Google Search Console.
Regularne publikacje i tworzenie wartościowej treści
Pozycjonowanie sklepu internetowego to również zakładanie bloga, na którym regularnie publikujemy wartościowy dla czytelników content, odpowiednie opracowanie meta tytułów i meta opisów, czy założenie konta w mediach społecznościowych i regularne publikowanie w imieniu sklepu.
Monitorowanie wyników sklepu internetowego
Stałe monitorowanie fraz kluczowych, linków i wyników osiąganych przez sklep internetowy po pozycjonowaniu oraz nadzorowanie nowości i zmian w algorytmach Google i innych wyszukiwarek pozwala na zmaksymalizowanie pozytywnych efektów pozycjonowania.
Zalety pozycjonowania sklepu internetowego
Odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego oraz nadzór nad tym procesem pozwala znacząco podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, trafić do szerszego grona odbiorców, a tym samym poprawić ruch na stronie i współczynnik konwersji, przy jednoczesnym zmniejszeniu współczynnika odrzuceń. Wszystko to z kolei prowadzi do powiększenia zysków.