• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak dobrać frazy kluczowe?

Przegląd fraz kluczowych

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jedną z ważniejszych rzeczy podczas pozycjonowania witryny są frazy kluczowe. W dużej mierze od nich zależy sukces całego przedsięwzięcia. Odpowiedni dobór słów kluczowych pozwoli zająć wysokie miejsca w indeksie wyszukiwarek, a także poprawi ruch na stronie, przyciągając bardziej sprecyzowaną grupę użytkowników.

W artykule zajmiemy się podziałem słów kluczowych, jednak najpierw zajmijmy się wyjaśnieniem- czym dokładnie jest fraza kluczowa. Wielu adeptów SEO lub początkujących pozycjonerów korzysta z dobrodziejstw, jakie niosą za sobą frazy i słowa kluczowe, jednak nie jest w stanie sprecyzować, czym one są.

Co to jest fraza kluczowa?

Frazy kluczowe to pojedyncze wyrażenia lub ciągi wyrażeń wpisywane w okno wyszukiwarki. Użytkownicy Google lub innych wyszukiwarek internetowych szukają w ten sposób potrzebnych im informacji, usług lub produktów. Przykładowo frazą kluczową może być wpisane w wyszukiwarce wyrażenie: „Namioty Lublin”. Poniżej prezentujemy podział fraz kluczowych na 7 odrębnych grup.

1. Ogólne frazy kluczowe- krótki ogon (short tail)

Te frazy wpisywane są przez użytkowników, którzy wyszukują ogólnikowych informacji, niesprecyzowanych pod względem miejsca, ceny, czy marki. Przy pozycjonowaniu na ogólne frazy kluczowe należy pamiętać, że konkurencja jest bardzo silna i duża. Przykładowymi ogólnymi frazami kluczowymi mogą być np. „samochody używane”, „śmieszne t-shirty”, „płaszcze przeciwdeszczowe”.

Jak widać, frazy te składają się zwykle z dwóch, a czasem jednego wyrazu. Przy pozycjonowaniu powinniśmy brać pod uwagę ogólne frazy kluczowe, jednak nie należy budować na nich całej strategii pozycjonerskiej.

2. Frazy kluczowe typu long tail (długi ogon)

Frazy składające się z 3-5 wyrazów wpisywanych w wyszukiwarkę. Pozwalają na doprecyzowanie poszukiwanych przez użytkowników informacji, usług lub produktów. Obecnie pozycjonowanie na długi ogon jest popularną i skuteczną metodą na poprawę ruchu na stronie i trafienie do bardziej konkretnej grupy odbiorców.

Mniejsza konkurencja w porównaniu do pozycjonowania na frazy ogólne umożliwia również poprawę widoczności w indeksie Google lub innej wyszukiwarki. Frazy typu long tail to np. „Lublin skórzane rękawiczki szyte na miarę”, „Tanie motocykle używane komis”.

3. Brandowe frazy kluczowe

Ten rodzaj fraz kluczowych dotyczy wyszukiwania stron firmowych. Zwykle użytkownicy w poszukiwaniu danej witryny lub sklepu internetowego operują na kilku ogólnych frazach opisujących daną firmę.

Najczęściej wpisywany jest fragment adresu URL firmy lub jej nazwa. Jeżeli firma posiada unikalną nazwę, a witryna firmy posiada w adresie jej nazwę, wtedy zwykle pojawia się na pierwszym miejscu w indeksie wyszukiwarki. Jeżeli natomiast nazwa firmy nie jest unikalna, konieczne będzie optymalizowanie jej na frazy związane z nazwą firmy.

4. Branżowe frazy kluczowe

Zwykle są to ogólne frazy składające się z 1-2 wyrazów. Służą dotarciu do miejsc w Internecie, w których poruszane są tematy związane z daną branżą. Przykładowo osoby, które szukają blogów technologicznych, mogą wyszukiwać ich po frazach „blog technologiczny”, „nowe technologie”, czy „branża IT”.

5. Frazy zawierające szczegółowe zapytania

Użytkownicy szukający informacji po tego typu frazach zwykle wpisują w okno wyszukiwarki: „Opinie sklep X”, „HTC One M8 problem”, „Laserjet M1132 MFP nie pobiera tuszu”, etc. Pozycjonowanie na tego typu frazy umożliwia wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.

6. Frazy z danymi osobowymi

Frazy tego typu to najczęściej imię i nazwisko, ewentualnie pseudonim znanej osobistości w branży. Użytkownicy wyszukiwarek często śledzą poczynania osób, które uchodzą za ekspertów lub prekursorów w różnego rodzaju branżach.

Przykładem wyszukiwania po danych osobowych mogą być osoby zatrudnione w Google, które regularnie informują o zmianach w algorytmach wyszukiwarki. Poza tym możemy wyszukiwać dane osobowe np. gdy chcemy poznać opinie na temat danego lekarza, czy pozycjonera, zdobyć kontakt do znanego prawnika, lub przejrzeć portfolio sławnego grafika.

7. Słowa kluczowe z mediów społecznościowych

Zwykle opatrzone znacznikiem hashtag (#) krótkie i chwytliwe hasła, którymi użytkownicy Twittera, Facebooka, czy Instagrama grupują wydarzenia, posty, zdjęcia lub innego rodzaju działania. Popularnymi słowami kluczowymi tego typu są np. #cokelive2013, #nofilterjustrayban, czy #amazonbasket.

Podsumowanie

Jest z czego wybierać, przy pozycjonowaniu witryny lub sklepu internetowego. Odpowiedni dobór fraz kluczowych warunkuje skuteczność pozycjonowania strony. Przy wyborze strategii pamiętajmy, aby nie polegać wyłącznie na jednym rodzaju fraz kluczowych, a umiejętnie je przeplatać i łączyć. Tylko takie działania pozwolą nam wywindować stronę w górę.

Przegląd fraz kluczowych - 4.8 out of 5 based on 4 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj