• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych.

Już wkrótce będzie nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Co roku obserwujemy znaczny wzrost ruchu mobilnego w sieci. Obecnie urządzenia mobilne w Polsce generują ponad 50% zapytań spośród całego ruchu w Internecie. W 2016 roku zgodnie z raportem Digital w sieci odnotowano 3,79 miliardów unikalnych użytkowników telefonów komórkowych i tabletów, którzy stanowią 51% globalnej penetracji sieci.

Tempo wzrostu w stosunku do roku ubiegłego jest znaczne. Przez rok ilość unikalnych użytkowników urządzeń mobilnych korzystających z sieci wzrosła o 17% (283 milionów), ruch w sieci wykonywany z urządzeń stacjonarnych spadł o prawie 9%. Co na to Google?

Google dokładnie analizuje rynek i myśli przyszłościowo

Firma z Kalifornii dokładnie monitoruje światowe rynki oraz ruch w sieci i ciągle stara się maksymalnie upraszczać życie konsumentom (z założenia). Firma postanowiła wdrożyć zupełnie nowy i całkowicie oddzielny indeks wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Informacja została oficjalnie upubliczniona 13 października przez webmastera Gary'ego Illyes'a.

Informacja o wprowadzeniu oddzielnego indeksu wyszukiwania nie pojawiła się po raz pierwszy. Google informowało ponad rok temu o wykonywaniu testów indeksu wyszukiwania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Jak widać testy i rokowania okazały się na tyle obiecujące, że firma zdecydowała się na oficjalne wdrożenie swojego pomysłu.

Oddzielny indeks dla urządzeń mobilnych – jak to będzie działać?

Nie wiemy jeszcze dokładnie, w jaki sposób indeks dla mobilnych urządzeń będzie funkcjonował. Pewne jest natomiast premiowanie przez Google wszystkich witryn zgodnych z nowymi standardami. W sieci pojawiają się głosy, że firma z Kalifornii zamierza przedstawiać witryny zgodne z indeksem zdecydowanie wyżej w rankingu, podczas przeglądania sieci z poziomu smartfona lub tabletu.

Oznacza to zupełnie nowe horyzonty i pola do działania dla firm pozycjonujących oraz wszystkich witryn i sklepów internetowych, które pragną pozostać „na fali” w stosunku do nadchodzących zmian.

Czy oddzielny indeks dla urządzeń mobilnych ma sen?

Obserwując powolny spadek zapytań i ogólnego ruchu z komputerów zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych, możemy dojść do wniosku, że konsumenci zdecydowanie bardziej wolą wykorzystywać do konsumowania internetowych treści smartfony i (rzadziej) tablety.

Wraz z ogromnym tempem upowszechniania się i trafiania pod domowe strzechy smartfonów widać, jak potężny wpływ mają one na to, co dzieje się w sieci. Zdecydowanie największą aktywnością, którą użytkownicy wykonują na smartfonach, jest przeglądanie portali społecznościowych.

W porównaniu do roku ubiegłego penetracja tej części sieci z poziomu urządzeń mobilnych wzrosła o 10% (219 milionów użytkowników). Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że Polska znajduje się na szóstym miejscu w rankingu krajów, które najchętniej surfują po sieci z poziomu smartfonów. Nasz kraj prześciga jedynie Norwegia, Południowa Korea, czy Rosja.

SEO i SEM mogą zmienić się nie do poznania

Ogromne zmiany, które szykują się w e-świecie, mogą zatrząść posadami sztuki SEO i SEM, a także całego e-commerce. Przed kolejnymi etapami wdrażanych zmian Google z pewnością będzie odpowiednio ostrzegało użytkowników. Dzięki temu firmy będą w stanie uzbroić się w wiedzę oraz narzędzia pozwalające przetrwać drastyczne zmiany.

Już wkrótce będzie nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj