• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych.

Już wkrótce będzie nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Co roku obserwujemy znaczny wzrost ruchu mobilnego w sieci. Obecnie urządzenia mobilne w Polsce generują ponad 50% zapytań spośród całego ruchu w Internecie. W 2016 roku zgodnie z raportem Digital w sieci odnotowano 3,79 miliardów unikalnych użytkowników telefonów komórkowych i tabletów, którzy stanowią 51% globalnej penetracji sieci.

Tempo wzrostu w stosunku do roku ubiegłego jest znaczne. Przez rok ilość unikalnych użytkowników urządzeń mobilnych korzystających z sieci wzrosła o 17% (283 milionów), ruch w sieci wykonywany z urządzeń stacjonarnych spadł o prawie 9%. Co na to Google?

Google dokładnie analizuje rynek i myśli przyszłościowo

Firma z Kalifornii dokładnie monitoruje światowe rynki oraz ruch w sieci i ciągle stara się maksymalnie upraszczać życie konsumentom (z założenia). Firma postanowiła wdrożyć zupełnie nowy i całkowicie oddzielny indeks wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Informacja została oficjalnie upubliczniona 13 października przez webmastera Gary'ego Illyes'a.

Informacja o wprowadzeniu oddzielnego indeksu wyszukiwania nie pojawiła się po raz pierwszy. Google informowało ponad rok temu o wykonywaniu testów indeksu wyszukiwania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Jak widać testy i rokowania okazały się na tyle obiecujące, że firma zdecydowała się na oficjalne wdrożenie swojego pomysłu.

Oddzielny indeks dla urządzeń mobilnych – jak to będzie działać?

Nie wiemy jeszcze dokładnie, w jaki sposób indeks dla mobilnych urządzeń będzie funkcjonował. Pewne jest natomiast premiowanie przez Google wszystkich witryn zgodnych z nowymi standardami. W sieci pojawiają się głosy, że firma z Kalifornii zamierza przedstawiać witryny zgodne z indeksem zdecydowanie wyżej w rankingu, podczas przeglądania sieci z poziomu smartfona lub tabletu.

Oznacza to zupełnie nowe horyzonty i pola do działania dla firm pozycjonujących oraz wszystkich witryn i sklepów internetowych, które pragną pozostać „na fali” w stosunku do nadchodzących zmian.

Czy oddzielny indeks dla urządzeń mobilnych ma sen?

Obserwując powolny spadek zapytań i ogólnego ruchu z komputerów zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych, możemy dojść do wniosku, że konsumenci zdecydowanie bardziej wolą wykorzystywać do konsumowania internetowych treści smartfony i (rzadziej) tablety.

Wraz z ogromnym tempem upowszechniania się i trafiania pod domowe strzechy smartfonów widać, jak potężny wpływ mają one na to, co dzieje się w sieci. Zdecydowanie największą aktywnością, którą użytkownicy wykonują na smartfonach, jest przeglądanie portali społecznościowych.

W porównaniu do roku ubiegłego penetracja tej części sieci z poziomu urządzeń mobilnych wzrosła o 10% (219 milionów użytkowników). Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że Polska znajduje się na szóstym miejscu w rankingu krajów, które najchętniej surfują po sieci z poziomu smartfonów. Nasz kraj prześciga jedynie Norwegia, Południowa Korea, czy Rosja.

SEO i SEM mogą zmienić się nie do poznania

Ogromne zmiany, które szykują się w e-świecie, mogą zatrząść posadami sztuki SEO i SEM, a także całego e-commerce. Przed kolejnymi etapami wdrażanych zmian Google z pewnością będzie odpowiednio ostrzegało użytkowników. Dzięki temu firmy będą w stanie uzbroić się w wiedzę oraz narzędzia pozwalające przetrwać drastyczne zmiany.

Już wkrótce będzie nowy indeks Google dla urządzeń mobilnych - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj