• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak szukać w Google - 15 zaawansowanych trików?

Jak szukać w Google - 15 zaawansowanych trików?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Ciężko wyobrazić sobie życie bez szukania rozwiązań trapiących nas problemów bez wyszukiwarki od giganta z Kalifornii. Mimo codziennego korzystania z Google nie każdy wie, jak skutecznie wykorzystywać to nieocenione narzędzie.

W tym wpisie przedstawimy 15 ciekawych sposobów na sprawniejsze, szybsze i dokładniejsze wyszukiwanie interesujących nas informacji. Polecamy niżej opisane sposoby zaawansowanych wyszukiwań i zachęcamy do ich stosowania.

Co znajdziemy w Google?

Wyszukiwarka nie tylko jest w stanie przedstawiać nam wyniki w formie dopasowanych do wpisanego zapytania stron, wpisów, czy miejsc w sieci. Dzięki specjalnym metodom wyszukiwania możemy znaleźć pliki o konkretnych rozszerzeniach (.ppt, .docx, .pfd itd.), kursy walut, archiwalne numery gazet, pogodę, czy o wiele więcej bardziej doprecyzowanych informacji.

15 zaawansowanych metod wyszukiwań w Google

1. Prognoza pogody

Wpisując w oknie wyszukiwarki frazę weather oraz interesujące nas miejsce, Google zwróci wyniki w postaci aktualnej oraz prognozowanej pogody na najbliższy okres bezpośrednio na stronie prezentowanych wyników. Rozwiązanie to pozwoli wyszukiwać pogodę o wiele szybciej, niż buszując po specjalistycznych portalach.

2. Ciągi liczbowe

Niezwykle pożyteczna funkcja, która pozwoli sprawnie wyszukać informacje w postaci ciągów liczb. Docenią ją wszyscy, którzy szukają dat, różnorodnych numerów, czy statystyk. W celu wyszukiwania ciągów liczb, w okno wyszukiwarki należy wpisać A..B, gdzie A oraz B są interesującymi nas liczbami. Przykładowe zastosowanie: Budżet Polski 1980..2000.

3. Wartości odżywcze produktów spożywczych

Wpisując w okno wyszukiwarki nazwy potraw, dań lub produktów spożywczych, możemy w prosty sposób określić ich najważniejsze wartości odżywcze oraz zawarte w nich mikro i makroskładniki. Google udzieli nam kompleksowych informacji o kaloriach, witaminach, magnezie, żelazie, czy zawartym sodzie. Przykładowe zastosowanie: brokuły.

4. Słowo z wyrażenia

Kiedy zapomnimy jednego słowa składającego się na całe powiedzenie, frazes, czy przysłowie, możemy wpisać frazę bez zapomnianego wyrazu. Wyraz należy wtedy zastąpić znakiem *. Przykładowe zastosowanie: Baba z wozu * lżej.

5. Definicje

Definicje konkretnych pojęć wyszukuje się stosunkowo łatwo. Jeżeli jednak chcemy maksymalnie uprościć sobie ten proces, wówczas pojęcie, którego szukamy, należy poprzedzić operatorem define. Przykładowe zastosowanie: define:wiadro.

6. Archiwalne wydania newsów i gazet

Narzędzie Google News Archives umożliwia wyszukiwanie (niestety obecnie wyłącznie amerykańskich) gazet opublikowanych od 1860 roku. Jest to potężne narzędzie, które umożliwia dostęp do ponad kilkuset tytułów gazet obecnych w USA od blisko 160 lat.

7. Rozszerzenie pliku

Szukając pliku o konkretnym rozszerzeniu, możemy skorzystać z operatora filetype. Dzięki temu ograniczymy zwrócone przez Google wyniki do interesujących nas formatów. Przykładowo szukając prezentacji o programie Polska Szerokopasmowa 2020, możemy wpisać frazę: polska szerokopasmowa 2020 filtetype:ppt.

8. Precyzowanie frazy

Szukając konkretnej dłuższej frazy, składającej się z kilku słów, możemy wykorzystać cudzysłów. Google wiedzieć będzie wtedy, że interesują nas dokładnie takie ciągi znaków. Dzięki temu odsieje niepasujące wyniki i przedstawi nam trafne rezultaty wyszukiwania. Przykładowym zastosowaniem może być: „strony internetowe itee”.

9. Wykluczanie słów

Ciekawą, nieco zapomnianą funkcją wyszukiwania w Google jest usuwanie słów z wyników wyszukiwania. Wykorzystuje się to do wyodrębnienia konkretnego słowa i wykluczania popularnych połączeń między słowami kluczowymi lub synonimów. Przykładowe zastosowanie: choinka -drzewo.

10. Wyrazy podobne i synonimy

Chcąc zawrzeć w wynikach wyszukiwania synonimów słów kluczowych, możemy zastosować tyldę ~. Znak ten pozwoli nam na dołączenie do wyników podobnych fraz. Przykładowe zastosowanie: pozycjonowanie ~skuteczne.

11. Tytuły artykułów

Przeszukiwanie wyłącznie tytułów artykułów lub newsów znacząco ogranicza zwracanie nietrafionych wyników. W tym celu należy użyć operatora allintitle. Przykładowe zastosowanie: allintitle:pozycjonowanie na długi ogon.

12. Jedno z kilku podanych słów

Jeżeli synonimy wyszukiwanej frazy są równie często wykorzystywane w sieci, kilkukrotne przeszukiwania w Google na poszczególne frazy zajmują bardzo dużo czasu. O wiele lepszym rozwiązaniem jest użycie operatora OR, którego możemy użyć jako przerywnika między frazami. Przykładowe zastosowanie: pendrive OR pamięć masowa.

13. Wszystkie słowa

Szukanie wszystkich pożądanych przez nas słów możemy wykonać poprzez dodanie operatora allintext. Dzięki niemu możliwe będzie odnalezienie treści, w której występują wszystkie wypisane przez nas frazy. Przykładowe zastosowanie: nocleg sauna góry tanio.

14. Przesyłki kurierskie

Śledzenie przesyłek kurierskich to funkcjonalność, do której zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Jednak nie wiele osób wie, że trasę przesyłek możemy nadzorować wprost ze strony Google. W Polsce usługa ta działa wyłącznie z firmami kurierskimi FedEx i UPS. Żeby poczynania naszej przesyłki u jednej z podanych firm, wystarczy w oknie wyszukiwarki wpisać numer nadania.

15. Podobne strony

Google ułatwia również szukanie stron o podobnej treści. Wpisując operator related, z łatwością znajdziemy podobne miejsce w sieci. Przykładowe zastosowanie: related:www.zus.pl.

Jak szukać w Google - 15 zaawansowanych trików? - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj