• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Dlaczego pozycja w Google spada?

Dlaczego pozycja w Google spada?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Działania pozycjonerskie mają za zadanie podwyższyć pozycję sklepu internetowego, czy witryny w rankingu Google. Czasem zdarza się jednak, że nieprawidłowo pozycjonowana strona nagle drastycznie zaczyna spadać w rankingach. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

W artykule podpowiemy, jak ważne jest przeprowadzanie audytu witryny pod kątem SEO, a także wymienimy najpopularniejsze powody, które przyczyniają się do utraty pozycji w rankingu.

Najpopularniejsze powody spadku pozycji w Google

Tak jak pozycjonowanie nie jest jednolitym i prostym zagadnieniem, tak spadek pozycji również nie jest jednoznaczny. Na utratę pozycji przez stronę lub sklep internetowy może przyczynić się wiele różnorodnych działań i okoliczności.

Duplikacja treści

Jeden z częstszych powodów, które obniżają witrynę w wyszukiwarce. Kopiowanie contentu z innych stron w sieci, a także duplikacja treści wewnątrz własnej witryny nie jest mile widziana przez roboty Google. Nie są one w stanie rozróżnić, co jest kopią, a co oryginałem. Poza tym z założenia duplikacja treści wewnątrz struktur własnej strony może być traktowana jako działania z zakresu Black Hat SEO. Duplikowanie i kopiowanie treści jest bardzo niekorzystnym działaniem pod wieloma względami, na przykład w aspekcie prawnym. Kopiowanie własności intelektualnej podlega surowym karom.

Do duplikowania contentu możemy zaliczyć również udostępnianie strony pod nową domeną. Jeżeli nie wykonamy prawidłowego przekierowania 301 (nietymczasowego), może okazać się, że powstanie kilka identycznych stron, co również przez roboty Google zostanie potraktowane jako spam.

Zmiany w wewnętrznych linkach

Modyfikowanie już zagnieżdżonych i pozycjonowanych adresów URL również spowoduje poszybowanie konkretnych podstron w dół, zwłaszcza gdy wykonywane będzie nieumiejętnie. Do tego typu działań możemy zaliczyć zmienianie kategorii produktów, czy zmiany struktury witryn.

Zbytnie optymalizowanie

Zbyt mocne optymalizowanie witryn również nie jest pożądane. Wszędzie należy znać umiar, również w technikach SEO. Do przeoptymalizowania witryn głównie możemy zaliczyć zbyt gęste umieszczanie fraz kluczowych w tekście. Poza tym tworzenie treści wyłącznie dla robotów wyszukiwarek również zostanie ukarane.

Strona spada, a Ty nie wiesz co robić?

Przede wszystkim nie panikuj. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy Google nie nałożyło na witrynę filtra obniżającego jej widoczność w rankingu, lub – co gorsza – zbanowano ją z Google. Dzięki odpowiednim narzędziom zwykle będziesz mógł sprawdzić, dlaczego tak się stało.

Spadek pozycji nie musi być zależny wyłącznie od Ciebie. Nieuczciwa konkurencja może zaszkodzić Twojej stronie przez stosowanie niedozwolonych technik, których celem jest zmniejszenie Twojej pozycji w rankingu.

Dobrą metodą na uniknięcie kary od Google jest regularne śledzenie nowinek w zakresie aktualizacji algorytmów robotów Google. Działania, które kiedyś były dopuszczalne, po aktualizacji algorytmów mogą spotkać się ze srogą karą. Bycie na bieżąco jest kluczowe do długotrwałego zachowania pozycji.

Audyt SEO witryny pozwoli uniknąć spadku w pozycji

Żeby wiedzieć, jak uniknąć nałożenia na witrynę kary, a także w jaki sposób sprawniej tworzyć strategię SEO, niezbędne jest wykonanie audytu witryny. W ramach niego uzyskamy dokładną analizę mocnych i słabych stron witryny, a także szans i zagrożeń, jakie na nią czyhają.

Podstawowymi i odpowiednio dopasowanymi działaniami po wykonaniu analizy, jest tworzenie odpowiednich przekierowań, ponownego optymalizowania strony oraz odwracanie szkodliwych czynników.

Gdy zauważyłeś duplikację treści, postaraj się jak najszybciej usunąć kopię. W przypadku zmiany struktury adresów URL przywróć ich poprzednią wersję. Podczas audytu SEO witryny może wyjść na jaw wiele niedociągnięć związanych z jej optymalizacją względem silnika wyszukiwarki.

Jeżeli nie jesteś pewien, jak podjąć się optymalizacji strony i powrotu do wcześniejszej pozycji w rankingu – skontaktuj się z nami. Przy skorzystaniu z naszych usług gwarantujemy darmowy audyt SEO.

Dlaczego pozycja w Google spada? - 5.0 out of 5 based on 7 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj