• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Czym jest Direct Answers?

Czym jest Direct Answers i jak może Ci pomóc?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Direct Answers to nowa funkcja wyszukiwarki internetowej wprowadzona przez Google. Jej zadaniem jest ułatwienie użytkownikom wyszukiwania interesujących ich informacji. Po wprowadzeniu Direct Answers wystarczy zadać pytanie, żeby Google w oddzielnym oknie wyświetliło nam wyczerpującą odpowiedź wraz z linkiem do strony, z której pochodzi użyta treść.

Nowa usługa to ponadto szansa dla przedsiębiorców, którym zależy na zwiększeniu ruchu na swoich witrynach internetowych. Optymalizacja treści na stronie pod wymagania tej usługi zwiększa szanse na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Direct Answers – dlaczego konkretna odpowiedź na pytanie jest tak ważna?

Firma Google stale usprawnia swoją wyszukiwarkę i wprowadza funkcje, które mają ułatwić internautom korzystanie z niej. Direct Answers powstała z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych korzystających z internetu, których ilość błyskawicznie się zwiększa. Daje ona możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce. Przed jej pojawieniem się osoba, która wpisała w wyszukiwarce Google pytanie, otrzymywała listę stron o pokrewnej tematyce. Zanim uzyskała konkretną odpowiedź często musiała odwiedzić kilka witryn i przebrnąć przez ogrom treści. Wiązało się to z dużymi stratami czasu.

Po uruchomieniu Direct Answers Google wybiera stronę, która w największym stopniu udziela odpowiedzi na zadanie pytanie i obok treści odpowiedzi umieszcza link do witryny nad standardowymi wynikami zapytania. Oprócz tekstu, w rubryce Direct Answers często wyświetla się również grafika, która przyciąga spojrzenie użytkownika i zachęca go do odwiedzenia konkretnej strony. W tym miejscu warto zaznaczyć, że treści wykorzystane przez Google nie muszą pochodzić jedynie ze stron internetowych. Direct Answers może wykorzystać również informacje zawarte w takich serwisach jak Facebook lub YouTube.

W jaki sposób umieścić swoją stronę internetową w Direct Answers?

Nie istnieje sprawdzony sposób, który zagwarantuje, że nasza strona zostanie wybrana przez robota Google i wyświetlona jako Direct Answers, jednak istnieją sposoby na zwiększenie prawdopodobieństwa, że tak się stanie. Bardzo duże znaczenie ma wartościowa treść witryny, a także odpowiednio sformułowany tytuł. Największe szanse mają tytuły, które zaczynają frazami pytającymi, takimi jak na przykład:

  • Co to (jest to najczęściej używana przez użytkowników wyszukiwarki fraza),
  • Czy,
  • Kto,
  • Co,
  • Dlaczego,
  • Gdzie,
  • Kiedy,
  • Czym,
  • Itp.

Niewątpliwie warto uwzględnić te informacje przy formułowaniu tytułu swojego artykułu. Na przykładzie anglojęzycznej wyszukiwarki można wnioskować, że pula fraz wykorzystywana przez polskie Google zacznie się stopniowo rozszerzać. Przy tworzeniu odpowiedzi na pytanie należy uwzględnić fakt, że kiedy będzie ona bardzo wyczerpująca pojawi się ryzyko, że użytkownik zadowoli się wyodrębnionymi przez Google informacjami i nie będzie czuł potrzeby odwiedzania strony, z której one pochodzą.

Direct Answers pozwala wyprzedzić konkurencję, która dzięki doskonałemu pozycjonowaniu ulokowała się na trzech pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Pamiętajmy jednak, że strona, z której zostanie pobrana wyróżniona odpowiedź nie może znajdować się poniżej dziesiątego miejsca w wynikach. Warto mieć świadomość, że w optymalizacji strony należy zachować umiar. Kiedy cała treść danej witryny zostanie zoptymalizowana w celu zdobycia miejsca w Direct Answers istnieje ryzyko całkowitego jej zablokowania.

Jak wykorzystać możliwości, które daje Direct Answers?

Choć każda strona internetowa może zostać uwzględniona przez Direct Answers nie oznacza to automatycznie korzyści dla jej właściciela. Direct Answers daje nam gwarancję, że ruch na naszej witrynie znacznie się zwiększy. Warto pamiętać, że odwiedzający, którzy nie znajdą u nas wartościowych i interesujących treści opuszczą stronę tak szybko jak na nią trafili. Uzyskanie pierwszego miejsca w wyszukiwarce należy potraktować jako szansę i zainwestować w dobrej jakości treść

Świetnym pomysłem na zainteresowanie czytelnika, a także na wyrobienie sobie w jego oczach wizerunku eksperta w naszej dziedzinie jest tworzenie różnego rodzaju poradników. Firmy, które zajmują się prowadzeniem sklepów internetowych mogą pomyśleć o tworzeniu blogów dotyczących swojej działalności. Jest to bardzo wyśmienita okazja, żeby podzielić się specjalistyczną wiedzą z branży, w której działamy. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy, których zainteresujemy wartościowymi informacjami chętniej sięgną po nasze produkty i usługi.

Czym jest Direct Answers i jak może Ci pomóc? - 5.0 out of 5 based on 5 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj