Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 1816
Czym jest Direct Answers i jak może Ci pomóc?
Direct Answers to nowa funkcja wyszukiwarki internetowej wprowadzona przez Google. Jej zadaniem jest ułatwienie użytkownikom wyszukiwania interesujących ich informacji. Po wprowadzeniu Direct Answers wystarczy zadać pytanie, żeby Google w oddzielnym oknie wyświetliło nam wyczerpującą odpowiedź wraz z linkiem do strony, z której pochodzi użyta treść.
Nowa usługa to ponadto szansa dla przedsiębiorców, którym zależy na zwiększeniu ruchu na swoich witrynach internetowych. Optymalizacja treści na stronie pod wymagania tej usługi zwiększa szanse na zdobycie przewagi nad konkurencją.
Direct Answers – dlaczego konkretna odpowiedź na pytanie jest tak ważna?
Firma Google stale usprawnia swoją wyszukiwarkę i wprowadza funkcje, które mają ułatwić internautom korzystanie z niej. Direct Answers powstała z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych korzystających z internetu, których ilość błyskawicznie się zwiększa. Daje ona możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce. Przed jej pojawieniem się osoba, która wpisała w wyszukiwarce Google pytanie, otrzymywała listę stron o pokrewnej tematyce. Zanim uzyskała konkretną odpowiedź często musiała odwiedzić kilka witryn i przebrnąć przez ogrom treści. Wiązało się to z dużymi stratami czasu.
Po uruchomieniu Direct Answers Google wybiera stronę, która w największym stopniu udziela odpowiedzi na zadanie pytanie i obok treści odpowiedzi umieszcza link do witryny nad standardowymi wynikami zapytania. Oprócz tekstu, w rubryce Direct Answers często wyświetla się również grafika, która przyciąga spojrzenie użytkownika i zachęca go do odwiedzenia konkretnej strony. W tym miejscu warto zaznaczyć, że treści wykorzystane przez Google nie muszą pochodzić jedynie ze stron internetowych. Direct Answers może wykorzystać również informacje zawarte w takich serwisach jak Facebook lub YouTube.
W jaki sposób umieścić swoją stronę internetową w Direct Answers?
Nie istnieje sprawdzony sposób, który zagwarantuje, że nasza strona zostanie wybrana przez robota Google i wyświetlona jako Direct Answers, jednak istnieją sposoby na zwiększenie prawdopodobieństwa, że tak się stanie. Bardzo duże znaczenie ma wartościowa treść witryny, a także odpowiednio sformułowany tytuł. Największe szanse mają tytuły, które zaczynają frazami pytającymi, takimi jak na przykład:
- Co to (jest to najczęściej używana przez użytkowników wyszukiwarki fraza),
- Czy,
- Kto,
- Co,
- Dlaczego,
- Gdzie,
- Kiedy,
- Czym,
- Itp.
Niewątpliwie warto uwzględnić te informacje przy formułowaniu tytułu swojego artykułu. Na przykładzie anglojęzycznej wyszukiwarki można wnioskować, że pula fraz wykorzystywana przez polskie Google zacznie się stopniowo rozszerzać. Przy tworzeniu odpowiedzi na pytanie należy uwzględnić fakt, że kiedy będzie ona bardzo wyczerpująca pojawi się ryzyko, że użytkownik zadowoli się wyodrębnionymi przez Google informacjami i nie będzie czuł potrzeby odwiedzania strony, z której one pochodzą.
Direct Answers pozwala wyprzedzić konkurencję, która dzięki doskonałemu pozycjonowaniu ulokowała się na trzech pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Pamiętajmy jednak, że strona, z której zostanie pobrana wyróżniona odpowiedź nie może znajdować się poniżej dziesiątego miejsca w wynikach. Warto mieć świadomość, że w optymalizacji strony należy zachować umiar. Kiedy cała treść danej witryny zostanie zoptymalizowana w celu zdobycia miejsca w Direct Answers istnieje ryzyko całkowitego jej zablokowania.
Jak wykorzystać możliwości, które daje Direct Answers?
Choć każda strona internetowa może zostać uwzględniona przez Direct Answers nie oznacza to automatycznie korzyści dla jej właściciela. Direct Answers daje nam gwarancję, że ruch na naszej witrynie znacznie się zwiększy. Warto pamiętać, że odwiedzający, którzy nie znajdą u nas wartościowych i interesujących treści opuszczą stronę tak szybko jak na nią trafili. Uzyskanie pierwszego miejsca w wyszukiwarce należy potraktować jako szansę i zainwestować w dobrej jakości treść
Świetnym pomysłem na zainteresowanie czytelnika, a także na wyrobienie sobie w jego oczach wizerunku eksperta w naszej dziedzinie jest tworzenie różnego rodzaju poradników. Firmy, które zajmują się prowadzeniem sklepów internetowych mogą pomyśleć o tworzeniu blogów dotyczących swojej działalności. Jest to bardzo wyśmienita okazja, żeby podzielić się specjalistyczną wiedzą z branży, w której działamy. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy, których zainteresujemy wartościowymi informacjami chętniej sięgną po nasze produkty i usługi.