• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Najczęstsze błędy w Adwords

Najczęstsze błędy w Adwords

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Kampanie, które są dobrze prowadzone, zapewniają wysokie zyski i przynoszą dużą ilość wejść na stronę. Warto jednak uwzględnić kilka elementów, jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby firma mogła mieć realne szanse na rozwój.

1. Słowa kluczowe

Nieznajomość asortymentu sprawia, że niektóre kampanie mają zbyt ogólne słowa kluczowe. W przypadku braku pewności, jakich słów użyć, warto użyć słów kluczowych, które odwołują się do większej części asortymentu. Dzięki Google AdWords dużo łatwiej jest dobrać słowa kluczowe. Pomimo to nie warto zupełnie rezygnować z ogólnych słów kluczowych. Wskazówek o tym, jak powinieneś ich używać, dostarczy Ci skrupulatna analiza konwersji.

2. Struktura konta

Dzięki dokładnej segmentacji struktury kampanii Twoja praca będzie wydajniejsza. Dobrze jest oprzeć ją na dopasowaniu przekazów do konkretnych słów kluczowych. Aby wszystkie kampanie wyświetlały się pod wszystkie słowa kluczowe, potrzebujesz stworzyć oddzielne grupy reklam. W przypadku, kiedy asortyment sklepu powiększył się, warto dodać nową grupę. Na bieżąco dostosowuj strukturę konta, korzystając z Google Adwords Editor.

3. Wybór typu kampanii

Ustawienia, które próbuje narzucać Google, niekoniecznie będą opłacalne dla firmy. Typ kampanii określony jako „Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową” warto rozbić na dwa typy. W innym wypadku statystyki będą nierzetelne a optymalizacja będzie utrudniona.

4. Wybór typu dopasowania słów kluczowych

Typ dopasowania słów kluczowych zarówno w Adwords, jak i w Edytorze Google jest określony jako „przybliżony”. Dopasowanie przybliżone jednak jest ryzykowne, ponieważ Google złapie różne synonimy i wyrazy, które nawet tylko w niewielkim stopniu wiążą się ze słowem kluczowym. Dlatego też ważne jest, aby na bieżąco sprawdzać raport wyszukiwanych haseł.

5. Dopasowanie strony docelowej do słów kluczowych

Należałoby unikać kierowania użytkownika na stronę główną. Potrzeba dobrej segmentacji słów kluczowych tak, aby dobrze dopasować końcowy url. Ważne jest, by odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki cel ma mieć url – zachęcać do kupna czy tylko informować. Dokładna analiza w Google Analytics dostarczy dodatkowych informacji, jak należałoby zarządzać urlami.

6. Ustawienia lokalizacji

Teren działania firmy z pewnością wpływa na ustawienia lokalizacji. Nie warto jednak ograniczać się jedynie do jednej lokalizacji, kiedy klienci mogą zamówić przesyłkę na terenie całego kraju. Na początku możesz wybrać wszystkie województwa, a z czasem ograniczyć się do kliku, które mają największy ruch.

7. Wyświetlenia na różnych urządzeniach

Kierowanie ruchu na stronę bez wersji mobilnej czy też witrynę nieresponsywną jest jednym z podstawowych błędów. Możesz rozważyć całkowitą rezygnację z kampanii urządzeń mobilnych lub też ograniczeniem ich stawką za kliknięcie.

8. Implementacja modułu śledzenie e-commerce

Sklepom internetowym zależy na zdobyciu jak największej liczby transakcji. Ustawienie celu na odwiedzenie strony potwierdzenia transakcji nie jest dobrym wyborem. Lepiej użyć śledzenia e-commerce. Nie wszystkie jednak platformy mają to śledzenie domyślnie zaimplementowane w kodzie śledzenia Google Analytics.

9. Optymalizacja stawki za kliknięcie

Nie ma sensu skupiać się na konkretnej pozycji. Lepszym wyjściem jest dokładna analiza współczynników klikalności słów kluczowych. Warto dodawać na bieżąco słowa wykluczające, by nie psuć klikalności wybranych fraz. Poza tym, dobrze przeanalizuj, gdzie masz największy ruch i jak partnerzy wyszukiwania wpływają na Twoje statystyki. Być może partnerzy wprowadzają Cię w błąd.

10. Reklamy z użyciem funkcji „keyword”

Klikalność Twojej reklamy będzie wyższa, jeśli dodasz nowe przekazy do grup reklam. Wstawiaj aktualne słowa kluczowe, które wygenerowały wyświetlenie reklamy. Tutaj można liczyć na dość duży oddźwięk, ponieważ słowo kluczowe niejednokrotnie będzie różnić się od słowa wyszukiwanego przez użytkownika.

Najczęstsze błędy w Adwords - 4.8 out of 5 based on 4 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj