• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Najczęstsze błędy w Adwords

Najczęstsze błędy w Adwords

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Kampanie, które są dobrze prowadzone, zapewniają wysokie zyski i przynoszą dużą ilość wejść na stronę. Warto jednak uwzględnić kilka elementów, jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby firma mogła mieć realne szanse na rozwój.

1. Słowa kluczowe

Nieznajomość asortymentu sprawia, że niektóre kampanie mają zbyt ogólne słowa kluczowe. W przypadku braku pewności, jakich słów użyć, warto użyć słów kluczowych, które odwołują się do większej części asortymentu. Dzięki Google AdWords dużo łatwiej jest dobrać słowa kluczowe. Pomimo to nie warto zupełnie rezygnować z ogólnych słów kluczowych. Wskazówek o tym, jak powinieneś ich używać, dostarczy Ci skrupulatna analiza konwersji.

2. Struktura konta

Dzięki dokładnej segmentacji struktury kampanii Twoja praca będzie wydajniejsza. Dobrze jest oprzeć ją na dopasowaniu przekazów do konkretnych słów kluczowych. Aby wszystkie kampanie wyświetlały się pod wszystkie słowa kluczowe, potrzebujesz stworzyć oddzielne grupy reklam. W przypadku, kiedy asortyment sklepu powiększył się, warto dodać nową grupę. Na bieżąco dostosowuj strukturę konta, korzystając z Google Adwords Editor.

3. Wybór typu kampanii

Ustawienia, które próbuje narzucać Google, niekoniecznie będą opłacalne dla firmy. Typ kampanii określony jako „Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową” warto rozbić na dwa typy. W innym wypadku statystyki będą nierzetelne a optymalizacja będzie utrudniona.

4. Wybór typu dopasowania słów kluczowych

Typ dopasowania słów kluczowych zarówno w Adwords, jak i w Edytorze Google jest określony jako „przybliżony”. Dopasowanie przybliżone jednak jest ryzykowne, ponieważ Google złapie różne synonimy i wyrazy, które nawet tylko w niewielkim stopniu wiążą się ze słowem kluczowym. Dlatego też ważne jest, aby na bieżąco sprawdzać raport wyszukiwanych haseł.

5. Dopasowanie strony docelowej do słów kluczowych

Należałoby unikać kierowania użytkownika na stronę główną. Potrzeba dobrej segmentacji słów kluczowych tak, aby dobrze dopasować końcowy url. Ważne jest, by odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki cel ma mieć url – zachęcać do kupna czy tylko informować. Dokładna analiza w Google Analytics dostarczy dodatkowych informacji, jak należałoby zarządzać urlami.

6. Ustawienia lokalizacji

Teren działania firmy z pewnością wpływa na ustawienia lokalizacji. Nie warto jednak ograniczać się jedynie do jednej lokalizacji, kiedy klienci mogą zamówić przesyłkę na terenie całego kraju. Na początku możesz wybrać wszystkie województwa, a z czasem ograniczyć się do kliku, które mają największy ruch.

7. Wyświetlenia na różnych urządzeniach

Kierowanie ruchu na stronę bez wersji mobilnej czy też witrynę nieresponsywną jest jednym z podstawowych błędów. Możesz rozważyć całkowitą rezygnację z kampanii urządzeń mobilnych lub też ograniczeniem ich stawką za kliknięcie.

8. Implementacja modułu śledzenie e-commerce

Sklepom internetowym zależy na zdobyciu jak największej liczby transakcji. Ustawienie celu na odwiedzenie strony potwierdzenia transakcji nie jest dobrym wyborem. Lepiej użyć śledzenia e-commerce. Nie wszystkie jednak platformy mają to śledzenie domyślnie zaimplementowane w kodzie śledzenia Google Analytics.

9. Optymalizacja stawki za kliknięcie

Nie ma sensu skupiać się na konkretnej pozycji. Lepszym wyjściem jest dokładna analiza współczynników klikalności słów kluczowych. Warto dodawać na bieżąco słowa wykluczające, by nie psuć klikalności wybranych fraz. Poza tym, dobrze przeanalizuj, gdzie masz największy ruch i jak partnerzy wyszukiwania wpływają na Twoje statystyki. Być może partnerzy wprowadzają Cię w błąd.

10. Reklamy z użyciem funkcji „keyword”

Klikalność Twojej reklamy będzie wyższa, jeśli dodasz nowe przekazy do grup reklam. Wstawiaj aktualne słowa kluczowe, które wygenerowały wyświetlenie reklamy. Tutaj można liczyć na dość duży oddźwięk, ponieważ słowo kluczowe niejednokrotnie będzie różnić się od słowa wyszukiwanego przez użytkownika.

Najczęstsze błędy w Adwords - 4.8 out of 5 based on 4 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj