• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Co to jest Rich snippets?

Rich snippets, czyli co zrobić, żeby wyszukiwarka Google nas lubiła?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyszukiwarka Google przetwarza tryliony zapytań każdego roku, dlatego że Internet stał się ważnym narzędziem do pracy, rozrywki i nie tylko. Dla wielu osób wyniki w Google są najważniejszym lub jedynym źródłem informacji. Nie zawsze zapytania użytkowników są jednak jednoznaczne. Co można zrobić, by osoba wyszukująca wieloznacznego hasła, znalazła to, czego potrzebuje? Z pomocą przychodzą tzw. rich snippets, czyli dane strukturalne.

Co to są dane strukturalne?

Dane strukturalne to nic innego jak dokładne opisy witryny internetowej z usystematyzowaną składnią. Są wyświetlane w wynikach Google. Podstawowymi ich elementami są tytuł i opis, ale mogą zawierać o wiele więcej informacji. Wiele sklepów internetowych korzysta z „rich snippets”. Dane strukturalne mogą zawierać np.:

  • ceny produktów/usług,
  • informację o dostępności,
  • stan produktów,
  • liczbę opinii,
  • średnią ocenę użytkowników,
  • zdjęcia.

Rich snippets to specjalne znaczniki, które dają wskazówki Google, co znajduje się w danej witrynie internetowej. Krótko mówiąc, pomagają lepiej Google rozumieć to, z czym ma do czynienia. Dane można zamieszczać na stronie w czterech formatach:

  • mikrodane,
  • mikroformaty,
  • RDF,
  • JSON-LD.

Kiedy strona pojawia się w szeregu wyszukanych stron, użytkownicy mają już wiele ważnych informacji. Powoduje to oszczędność czasu.

Zasady działania rich snippets

Trudno dokładanie spisać zasady, które sprawiają, że wyszukiwarka Google „lubi” stronę www. Funkcje takie jak Knowledge Graph i Features Snippets powodują, że coraz więcej osób wpisuje hasła do Google. Może być to kłopotliwe dla twórców, ponieważ muszą oni dostosowywać zawartość stron w taki sposób, aby była odpowiedzią na pytania stawiane przez użytkowników. Można oczekiwać zwiększenia klikalności i ruchu, jeśli rich snippets i dane strukturalne zostały odpowiednio skonfigurowane. Bez wątpienia rich snippets przekłada się na pozycjonowanie strony.

Załóżmy, że użytkownik wpisuje frazę „pióro”. Wyszukiwarka nie wie, czy chodzi o przedmiot do pisania, czy przedmiot do dekoracji, np. bombek. Dane strukturalne sprawiają, że użytkownik otrzymuje szereg potrzebnych informacji w wynikach zapytania. Wtedy widzi różnorodność tematyki stron www, która wiąże się ze słowem „pióro” i wybiera to, czego potrzebuje. Dzięki temu wygodnemu rozwiązaniu bez wątpienia można ograniczyć czas poszukiwania odpowiednich informacji.

Jak widać, dane strukturalne i rich snippets mogą realnie wpłynąć na pozycję i oglądalność Twojej strony. Poprawiają konwersję i zachęcają potencjalnych klientów do odwiedzenia witryny. Przy rozmieszczaniu danych strukturalnych można posłużyć się wieloma narzędziami, które ułatwiają pracę. Zastosuj to rozwiązanie u siebie lub skorzystaj z pomocy profesjonalnych pozycjonerów. Zyskasz wtedy pewność, że dane strukturalne będą znajdowały się w odpowiednich formatach, a proces pozycjonowania będzie przebiegał prawidłowo.

Rich snippets, czyli co zrobić, żeby wyszukiwarka Google nas lubiła? - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj