• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Aktualizacja Google Owl

Aktualizacja Google Owl – na straży porządku w Internecie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Rozpowszechnianie się nieprawdziwych informacji w sieci oraz mowa nienawiści stały się poważnym problemem. Google, by zachować najwyższą jakość świadczonych usług i komfort użytkowników, zdecydowało się wprowadzić nowy algorytm.

Jak działa Google Owl?

Algorytm ma jedno proste zadanie – kontrolować obraźliwe treści oraz tzw. Fake Newsy, które coraz częściej zaśmiecają SERPy. Google Owl znajduje takie wpisy i obniża ich pozycje w rankingu wyszukań. Co więcej, w walce z jakością treści biorą udział sami użytkownicy.

Działanie "Sowy" widzimy już przy przeglądaniu propozycji wyszukiwań pojawiających się podczas autouzupełniania. Użytkownik może na tym etapie wskazać podpowiedzi, które uważa za nieetyczne, a także określić ramy tego braku etyki. Spośród checkboxów zaproponowanych przez Google możemy wybrać:

  • Nawoływanie do nienawiści
  • Charakter jednoznacznie seksualny
  • Nawoływanie do przemocy lub obejmowanie niebezpiecznej i szkodliwej aktywności
  • Inne

Poza tym użytkownik może opcjonalnie wpisać dodatkowe uwagi.

Google Owl kontroluje również opinie użytkowników związane z polecanymi wynikami wyszukiwania pojawiającymi się bezpośrednio na poziomie SERPa, tzw. Answer boxami. Pod wydzieloną sekcją znajduje się button, który możemy kliknąć i ocenić treść podpowiedzi serwowanych przez Google. Pytając o naszą opinię, wyszukiwarka proponuje następujące checkboxy:

  • To jest przydatne
  • Nie podoba mi się to
  • Treści rasistowskie, obraźliwe lub nawołujące do nienawiści
  • Treści szkodliwe, niebezpieczne lub zawierające przemoc
  • Treści wulgarne lub jednoznacznie seksualne
  • Treści nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd

Ponadto użytkownik może wpisać własne komentarze lub sugestie.

Wedle projektu Owl Google zatrudnia wyspecjalizowane zespoły osób, których zadaniem jest wyłapywanie i flagowanie wyników wyszukiwań, które zakrawają o Fake Newsy. Oczywiście Google Owl nie zniweluje całkowicie pojawiania się nieprawdziwych informacji oraz obraźliwych treści.

Czy działanie Google Owl to próba ograniczania wolności słowa?

Zdania są podzielone. Z jednej strony gigant z Kalifornii dba o jakość korzystania z wyszukiwarki, z drugiej, algorytm Owl może skutecznie obniżyć widoczność treści, które on i zespół zatrudnianych specjalistów może uznać za niewygodne lub szkodliwe w tylko sobie znanym procesie dokonywania oceny.

Dla branży marketingowej i reklamowej działalność algorytmu Owl jasno wskazuje na konieczność publikowania wiarygodnego contentu popartego rzetelnymi źródłami. Pod tym względem nowy projekt Google na pewno podniesie jakość tworzonych treści w internecie. Jednak czy dalsze rozwijanie algorytmu przyczyni się do postępującej cenzury w sieci? Tego jeszcze nie wiemy.

Aktualizacja Google Owl – na straży porządku w Internecie - 5.0 out of 5 based on 5 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj