• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Aktualizacja Google Owl

Aktualizacja Google Owl – na straży porządku w Internecie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Rozpowszechnianie się nieprawdziwych informacji w sieci oraz mowa nienawiści stały się poważnym problemem. Google, by zachować najwyższą jakość świadczonych usług i komfort użytkowników, zdecydowało się wprowadzić nowy algorytm.

Jak działa Google Owl?

Algorytm ma jedno proste zadanie – kontrolować obraźliwe treści oraz tzw. Fake Newsy, które coraz częściej zaśmiecają SERPy. Google Owl znajduje takie wpisy i obniża ich pozycje w rankingu wyszukań. Co więcej, w walce z jakością treści biorą udział sami użytkownicy.

Działanie "Sowy" widzimy już przy przeglądaniu propozycji wyszukiwań pojawiających się podczas autouzupełniania. Użytkownik może na tym etapie wskazać podpowiedzi, które uważa za nieetyczne, a także określić ramy tego braku etyki. Spośród checkboxów zaproponowanych przez Google możemy wybrać:

  • Nawoływanie do nienawiści
  • Charakter jednoznacznie seksualny
  • Nawoływanie do przemocy lub obejmowanie niebezpiecznej i szkodliwej aktywności
  • Inne

Poza tym użytkownik może opcjonalnie wpisać dodatkowe uwagi.

Google Owl kontroluje również opinie użytkowników związane z polecanymi wynikami wyszukiwania pojawiającymi się bezpośrednio na poziomie SERPa, tzw. Answer boxami. Pod wydzieloną sekcją znajduje się button, który możemy kliknąć i ocenić treść podpowiedzi serwowanych przez Google. Pytając o naszą opinię, wyszukiwarka proponuje następujące checkboxy:

  • To jest przydatne
  • Nie podoba mi się to
  • Treści rasistowskie, obraźliwe lub nawołujące do nienawiści
  • Treści szkodliwe, niebezpieczne lub zawierające przemoc
  • Treści wulgarne lub jednoznacznie seksualne
  • Treści nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd

Ponadto użytkownik może wpisać własne komentarze lub sugestie.

Wedle projektu Owl Google zatrudnia wyspecjalizowane zespoły osób, których zadaniem jest wyłapywanie i flagowanie wyników wyszukiwań, które zakrawają o Fake Newsy. Oczywiście Google Owl nie zniweluje całkowicie pojawiania się nieprawdziwych informacji oraz obraźliwych treści.

Czy działanie Google Owl to próba ograniczania wolności słowa?

Zdania są podzielone. Z jednej strony gigant z Kalifornii dba o jakość korzystania z wyszukiwarki, z drugiej, algorytm Owl może skutecznie obniżyć widoczność treści, które on i zespół zatrudnianych specjalistów może uznać za niewygodne lub szkodliwe w tylko sobie znanym procesie dokonywania oceny.

Dla branży marketingowej i reklamowej działalność algorytmu Owl jasno wskazuje na konieczność publikowania wiarygodnego contentu popartego rzetelnymi źródłami. Pod tym względem nowy projekt Google na pewno podniesie jakość tworzonych treści w internecie. Jednak czy dalsze rozwijanie algorytmu przyczyni się do postępującej cenzury w sieci? Tego jeszcze nie wiemy.

Aktualizacja Google Owl – na straży porządku w Internecie - 5.0 out of 5 based on 5 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj