• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Opinie w sieci – warto je mieć

Opinie w sieci – warto je mieć

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wiedziałeś, że blisko 80% użytkowników sieci wierzy w opinie o produktach, usługach i markach, które znalazły się w internecie? Badania stanowią niepodważalny dowód, że warto przekuć opinie pojawiające się w Twoim sklepie internetowym, na witrynie, czy w wizytówce Google, w realne zyski.

Zadbaj o opinie w sieci – to takie proste

Stosowanie coraz bardziej skomplikowanych i finezyjnych technik promocji w internecie staje się – a jakże – coraz bardziej kosztowne, czasochłonne i żmudne. Może by tak oprzeć promocję na biernych działaniach marketingowych, które nie wymagają większej uwagi z naszej strony? Tak jest, bierna promocja firmy i oferowanych produktów poprzez nakłonienie konsumentów i partnerów biznesowych do wystawienia opinii, czy kliknięcia w pasek z gwiazdkami to doskonały sposób na poprawę widoczności i zysków.

Dlaczego opinie tak skutecznie promują naszą markę? Ponieważ doskonale współgrają z funkcjonowaniem ludzkiego umysłu. Skoro dziesiątki osób wysoko ocenia daną restaurację, produkt, czy usługę, to dana oferta faktycznie musi być niezła! Tak działa efekt dowodu społecznego.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, sekcja z opiniami użytkowników, którzy zakupili dany produkt, może stanowić dodatkowe pole do popisu, w której użytkownicy tak "po ludzku", bez całej marketingowej otoczki, ocenią produkt i zarekomendują go, lub nie. Pamiętaj jednak, że to użytkownicy budują zdanie o produkcie. Jeżeli więc sprzedajesz kiepskiej jakości przedmioty, powinieneś być gotowy na słowa krytyki od niezadowolonych konsumentów.

Pochlebne opinie zostawiane przez użytkowników to naturalna wersja tak zwanego marketingu szeptanego, który często przynosi lepsze rezultaty od najbardziej wymyślnych kampanii marketingowych.

Gdzie gromadzić opinie?

Możesz gromadzić je w wielu miejscach. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno powinieneś skorzystać ze wbudowanego modułu związanego z dodawaniem i prezencją opinii o danych produktach i usługach. Taki mechanizm powinien być zaimplementowany w każdym sklepie online.

Poza tym warto skorzystać z opinii, które pojawiają się w mediach społecznościowych. Takie miejsca, jak Google +, Facebook, Instagram, czy LinkedIn pozwolą Ci w łatwy sposób wypromować markę lub firmę wyłącznie na opiniach innych użytkowników.

A jeśli mówią o nas źle?

Cóż, hejt – zwłaszcza w przypadku dużych firm, jest nieunikniony. Istnieje kilka metod, jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami. Poniżej zaprezentujemy kilka rad, którymi warto się kierować przy zwalczaniu hejtu.

Przede wszystkim, nie możemy pozostawić negatywnego komentarza samemu sobie. Na każdą opinię należy odpowiedzieć (chyba że jest wulgarna i obraźliwa, wtedy powinniśmy ją usunąć). Gdy odpowiadamy, nie możemy dać się ponieść emocjom, ponieważ tylko zaognimy sprawę. Należy dbać o profesjonalny wizerunek.

Pierwszym, co powinniśmy zrobić, jest próba wyjaśnienia i rozwiązania sytuacji. Jeżeli klient nie daje się udobruchać, ostatnią linią obrony powinien być dystans i humor. Humorystyczna zagrywka pozwoli rozluźnić atmosferę i wyjść z – na pozór patowej sytuacji – obronną ręką.

Opinie w sieci – warto je mieć - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj