• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak zbadać szybkość ładowania strony internetowej?

Jak zbadać szybkość ładowania strony internetowej?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Ranking stron w Google tworzony jest na podstawie wielu czynników. Wiele osób jednak zarządzającymi swoimi sklepami internetowymi pomija aspekt szybkości ładowania strony. Google najprawdopodobniej w przyszłości zechce, aby najwyższe miejsca zajmowały strony zoptymalizowane pod względem szybkości ładowania. W Internecie możesz skorzystać z wielu bezpłatnych narzędzi, które przedstawiają dokładne raporty, które podpowiedzą Ci, co trzeba zmienić.

 

Google PageSpeed Insights

To narzędzie analizuje strony internetowe pod kątem ładowania ich na urządzeniach mobilnych i desktopowych. Otrzymujemy ogólny wynik w skali od 1 do 100.

Dodatkowo, mamy rzeczowy raport podzielony na części:

- „należy poprawić” (aspekty kluczowe),

- „warto poprawić” (aspekty poboczne).

Pod uwagę są brane czynniki takie jak np.:

- czas odpowiedzi serwera,

- przekierowania stron docelowych,

- optymalizacja obrazów,

Ponadto, przy każdej uwadze umieszczono ,,Pokaż, jak to naprawić”. Dzięki temu dokładne wskazówki są na wyciągnięcie ręki.

Mobile Website Speed Testing Tool

To narzędzie sprawdza, jak szybko strony ładowane są na komputerach i urządzeniach mobilnych. Otrzymujemy raport podzielony na części:

- „dostosowanie do komórek” (czyli przystosowanie do urządzeń mobilnych),

- „szybkość na komórkach” (czyli szybkość ładowania na urządzeniach mobilnych),

- „szybkość na komputerach” (czyli szybkość ładowania na urządzeniach desktopowych).

W każdej części mamy skalę od 1 do 100.

Poza tym, otrzymujemy dokładne wskazówki. Przy ocenie pod uwagę brane są czynniki takie jak w Page Speed Insights i dodatkowo działanie CSS, HTML i JavaScript.

GTmetrix

To narzędzie dostarcza nam raportów dzielonych na dwie części:

- część podsumowującą,

- część szczegółową.

W części podsumowującej możemy znaleźć m.in. czas ładowania strony, wielkość strony czy też ilość wysłanych zapytań. W części szczegółowej mamy pięć zakładek. Znajdziemy w nich wytyczne, co do optymalizacji obrazów, przekierowań stron docelowych, blokowania zasobów renderowania czy też informacje, jak strona ładuje się na różnych przeglądarkach. Niestety spora ilość zakładek może utrudniać sprawne poruszanie się po raporcie.

Pingdom

To narzędzie w szybki sposób da nam informację, ile waży strona. W darmowej wersji możemy wysyłać zapytania z czterech lokalizacji:

- Dallas, Texas, USA,

- Melbourne, Australia,

- New York City, New York, USA,

- Stockholm, Sweden.

Raport jest podobnie jak w GTmetrix dzielony na dwie części: część podsumowującą i część szczegółową. W pierwszej części znajdziemy informacje: ogólny wynik szybkości (w skali od 1 do 100), czas wczytywania strony, wielkość strony czy też ilość zapytań, która została wysłana.

W części szczegółowej mamy informacje mogące być wskazówkami. Została ona podzielona na kilka części. Znajdziemy tu informacje dotyczące rozłożenia wszystkich zapytań na daną sekcję kodu źródłowego oraz ile zajmuje zawartość kodu źródłowego. Pingdom wyniki prezentuje w czytelny sposób – duża ilość wykresów bez zbędnych odnośników.

Strony responsywne

Chcąc mieć dobre wyniki w Google, warto dokonać poprawek w wyglądzie strony. Niejednokrotnie strona startowa jest przeładowana obrazami a dodatkowo źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Jeśli zadbamy o to, aby strona była responsywna (RSP – Responsive Web Design), czyli wyświetla się prawidłowo na wszystkich rodzajach urządzeniach, wówczas możemy liczyć również na zwiększenie ruchu.

Jak zbadać szybkość ładowania strony internetowej? - 5.0 out of 5 based on 6 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj