• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Link building i parę budujących faktów

Link building i parę budujących faktów

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Chcesz uefektywnić pozycjonowanie? Zastosuj link building - zdobywanie wartościowych odnośników. Linki kierujące na stronę mają swój profil, który regularnie analizują mechanizmy wyszukiwarek. Gdy struktura profilu przypomina usilną manipulację, pozycja Twojego serwisu spadnie. Dlatego ceniąca się agencja SEO co rusz robi przegląd odnośników, by witryna nie została ukarana przez Google. To jednak nie wszystkie powody, dla których powinieneś robić przegląd profilu linków (w tym też linków u konkurentów).

Grzecznie, ale śledź konkurencję

Możesz mieć dostęp do narzędzi, które przeanalizują profil linkowania każdej domeny, jeśli nie ma ona blokady przed konkretnymi robotami aplikacji. Warto, byś zapoznawał się z taktyką stosowaną przez rywali; źródłem pozyskiwania linków, rodzajem hiperłączy i anchorów, jak proporcjonalnie wychodzą u nich odnośniki "follow" i "nofollow".

Takie podglądanie konkurencji zainspiruje Cię, a zarazem da przestrogę, by nie popełniać jej błędów. Najlepsi w branży to najlepszy "materiał" do tej analizy.

 

Jakie frazy pozycjonują najlepiej?

Szukasz takich fraz? Zatem w pierwszej kolejności sprawdź anchory, z których korzystają np. influencerzy podlinkowujący Twój serwis. Niekiedy naturalna treść linku to strzał w dziesiątkę jako pomysł na frazę długoogonową! Także w tym przypadku profil linków rywali może dostarczyć Ci idei co do słów kluczowych.

 

Monitoruj działania link buildingowe (brzmi poważnie, ale...)

Kiedy analizujesz profil linków, możesz wyrobić sobie zdanie, czy pozycjonerzy aktywnie działają na tym uczenie brzmiącym polu. Gdy liczba zdobytych linków ciągle wzrasta, bez obaw - płacisz za dobrą robotę. Pamiętaj jednak: pojedyncze narzędzia nie wychwycą wszystkich odnośników do serwisu, a dane o niektórych niekiedy... okazują się mieć "opóźniony zapłon". Dlatego stosuj raczej kilka aplikacji naraz. Co pewien czas wyciągnij dane z iluś programów.

 

A jak ocenisz jakość strategii?

Liczy się nie tylko ilość, ale też jakość - także tutaj. To po to, by strategia była po prostu skuteczna. Gdy użyjesz narzędzi takich jak MajesticSEO, sprawdzisz parametry konkretnych stron linkujących do Twego serwisu. Dajmy na to: pozycjoner zyskał 20 domen odsyłających do Twojej strony, a 5 z nich ma wysokie Trust Flow (moc)? Cóż, praca link buildera będzie więc nieskuteczna. Już wiesz, że zapłaciłeś za coś, co nie skoryguje widoczności w wynikach wyszukiwań.

 

Namierz spam i praktyki depozycjonowania

Dowolny gość może "przyczepić" kiepskie linki do Twojej domeny. Nic na to nie poradzisz. Konkurenci nie omieszkają tego nie wykorzystać przez tzw. depozycjonowanie - umyślne obniżanie miejsca w wynikach wyszukiwania (np. praktyki Black Hat SEO). Interweniować jednak możesz, więc gdy dojdzie do spamu w profilu linków, rób to czym prędzej! Systematyczne przeglądy witryn linkujących dają Ci pewność natychmiastowej identyfikacji zagrożenia i zbudowania listy odnośników do pliku Disavow Tool - dzięki niemu pokażesz Google, że spam przeszedł do historii.

 

Skuteczność przede wszystkim!

To, co tu opisaliśmy, należy do czołówki działań w zakresie pozycjonowania. Z jednej strony oceniasz efektywność link buildingu, z drugiej - dostajesz inspiracje i ulepszasz linkowanie. Poza tym działasz profilaktycznie, wychwytując niebezpieczeństwa i zapobiegając potencjalnym karom wobec serwisu.

 

Link building i parę budujących faktów - 4.8 out of 5 based on 5 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj