Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 2547
Jak pozycjonować strony one page?
W dobie przeładowania treściami, rozbudowanego „contentu” oraz licznych benefitów stron, z których często nie wiadomo do końca, jak korzystać, bardzo atrakcyjna staje się strona typu one page. W prosty i szybki sposób możesz dotrzeć do rzeszy ludzi, zainteresowanych Twoimi usługami. Pozostaje jednak pytanie, czy taka łatwa w obsłudze strona jest się w stanie dobrze wypozycjonować w Google? Koniecznie przeczytaj!
Co to jest strona one page?
Warto jest wyjaśnić porządnie ten termin: „one page”, gdyż często strona ta, mylona jest z inną, popularną formą promocji, czyli landing page’em. Landing page to nic innego, jak forma podstrony, która ma zachęcić nas do pobrania jakiegoś pliku PDF, raportu, do zapisu do newslettera itp. One page jest to natomiast forma całej strony, w uproszczonej wersji. Zwykle zawiera informacje o firmie, pokazuje realizacje i zachęca do kontaktu. Bardzo często strony typu one page są nastawione na promowanie jednego, konkretnego produktu lub jednej dziedziny specjalizacyjnej firmy. Z powodzeniem mogą z niej skorzystać firmy, które mają ściśle określony, jednotorowy content sprzedażowy, np. sprzedają tylko buty.
Jak prawidłowo pozycjonować one page?
Stronę typu one page można z powodzeniem wypozycjonować w kilku prostych krokach:
- Słowa kluczowe – wybór odpowiednich słów musisz dobrze przemyśleć, gdyż będą ograniczać się do konkretnych wyrazów, promujących dany produkt na one page. Warto prześledzić w wyszukiwarkach różne synonimy słowa lub sprawdzić na stronach poświęconych popularności fraz kluczowych. Następnie wybrać najlepsze i zastosować u siebie.
- Tytuł strony – zawiera do 65 znaków. Dobrze jest napisać coś chwytliwego, a jednocześnie ciekawego pod względem treści. Możesz ponownie poszukać, jakie są najpopularniejsze frazy w Google i stworzyć z nich coś ciekawego. Pamiętaj, że opis będzie wyświetlał się w Google, zakładkach przeglądarki itp.
- Opis strony, czyli description – taki opis zawiera około 160 znaków i wyświetla się zwykle w wyszukiwarce Google, gdy w wynikach pojawia się nasza strona. Dobrze jest zawrzeć w nim frazę kluczową i ciekawie opisać usługę lub miejsce, które reklamujemy poprzez naszą one page.
- Nagłówki heading tags– stosowane w języku html, oznaczane jako h1, h2. Dobrze, aby w nagłówku h1 znajdował się tytuł, najlepiej naszej witryny, natomiast w h2 treści, również kluczowe dla naszego pozycjonowania.
- Obrazki i treść– Ponazywaj wszystkie obrazki frazami, które mogą wpisywać w Google Twoi klienci, dzięki temu, wtedy będą wyświetlać się dane obrazy w grafice wyszukiwarki. Zadbaj o treści, na one page jest ich zwykle minimalna ilość, dlatego staraj się merytorycznie operować frazami kluczowymi.
- Podział na sekcje – odbywa się w html, należy podzielić one page na czytelne sekcje: o firmie, realizacje, cennik i zaznaczyć w html znacznikiem div, aby móc zastosować w menu kotwice.
- Responsywność – w dobie ery smartfonów, każda strona powinna być stworzona także pod telefony i tablety, aby każdy mógł z niej swobodnie korzystać.
- Wizytówka Google Moja Firma – warto przygotować taką wizytówkę, aby być lepiej widocznym w internecie.
One page jest świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, które zajmują się sprzedażą jednego produktu lub chcą lepiej wypromować którąś ze swoich usług. Pozycjonowanie one page jest niezwykle łatwe, wystarczy zastosować się do powyższych kroków, a z pewnością będzie się widocznym w internecie.