• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Trendy SEO na rok 2020

Trendy SEO na rok 2020

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Każdy rok przynosi wiele zmian i dotyczy to nie tylko naszego życia, ale również wprowadza nowe trendy SEO na rok 2020. Google z roku na rok ewoluuje i z lepszym lub gorszym skutkiem stara się dostarczyć swoim użytkownikom najlepsze usługi.

Stałe śledzenie zmian jest szczególnie ważne dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Przyjrzyjmy się więc czynnikom, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę w 2020 roku.

Trendy SEO na 2020 rok

Darmowe wyniki wyszukiwania i CTR

W ostatnim okresie osoby odpowiedzialne za SEO i pozycjonowanie mogły zauważyć, że współczynnik klikalności CTR znacząco spadł. Wiele stron, które zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych, ma mniejszy ruch niż w przeszłości. Jest to spowodowane głównie zmianom, które mają na celu zwiększenie klikalności na reklamy Google.

Google wprowadziło w ostatnich latach wiele nowych rozwiązań jak np.:

  • reklamy na mapach,
  • snippety z informacjami,
  • direct answers,
  • karuzele.

Google stara się również maksymalnie ukryć informację o tym, że określona strona, która zajmuje wysoką pozycję, zajęła ją dzięki płatnej reklamie. Ten trend będzie się utrzymywał, a prawdopodobnie nawet pogłębiał. Rozwiązaniem może być zwiększenie budżetu przeznaczonego na kampanie reklamowe.

Zmiany w jakości linków

W ubiegłym roku jedną z najważniejszych nowości było pojawienie się wartości „UGC” (user-generated content) oraz „sponsored”. Wspomniane atrybuty są przypisywane linkom, które wychodzą z serwisu i funkcjonują na wzór doskonale znanej wartości „no-follow”. Tym, co z pewnością się nie zmieniło i w najbliższej przyszłości również się nie zmieni, jest znaczenie profilu linków strony. Można zatem uznać, że wprowadzenie nowych „znaczników” ma na celu ułatwienie wyszukiwarce klasyfikację linków wychodzących ze strony.

Trudno na dany moment przewidzieć, w jak dużym stopniu wpłynie to na pozycjonowanie, jednak z pewnością warto być świadomym o pojawieniu się tej nowości od Google.

Wyszukiwanie głosowe

Teraz czas na coś, co w najbliższej przyszłości może wpłynąć na życie nas wszystkich – nie tylko osób „będących w branży”. Mowa oczywiście o wyszukiwaniu głosowym w postaci Siri, czyli asystenta Google. Mimo że korzystanie z niego nie jest, na dany moment, zbyt popularne w naszym kraju, użytkownicy w anglojęzycznych państwach od dłuższego czasu ułatwiają sobie w ten sposób korzystanie z wyszukiwarki. Jest to również aktualne dla wyszukiwarki popularnej w państwach położonych za naszą wschodnią granicą. Yandex od pewnego czasu oferuje „pomoc” Alisy (odpowiednika Siri), czyli rozwiązania, które okazało się prawdziwym hitem m.in. w Rosji.

Osoby korzystające z głosowego wyszukiwania zazwyczaj zadają pytania, dlatego warto skupić się na publikowaniu wartościowych artykułów, które zawierają szczegółowe informacje.

Mobilne wyszukiwanie wciąż najważniejsze

Przewaga liczby wyszukiwać z poziomu urządzeń mobilnych nad wyszukiwaniami z komputerów z roku na rok rośnie. Ten proces prawdopodobnie już nigdy nie zostanie zatrzymany. Oznacza to, że strony, które wciąż nie zadbały o responsywność, muszą się naprawdę pośpieszyć. Poza tym trzeba skupić się na maksymalnym przyśpieszeniu funkcjonowania strony. Użytkownicy, którzy posługują się wyszukiwarką za pomocą urządzeń mobilnych, bardzo często szukają usług znajdujących się w pobliżu.

Jest to dobra wiadomość dla przedsiębiorców i ekspertów od marketingu, którzy się skupiają na pozycjonowaniu lokalnym.

 

Pozycjonowanie lokalne

Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania lokalnego, na czym polega pozycjonowanie lokalne, jakie są jego zalety i kiedy pozycjonowanie lokalne jest opłacalne, a kiedy staje się nieopłacalne. O tym przeczytasz w tym artykule: Pozycjonowanie lokalne - zadbaj o Klientów z najbliższej okolicy

 

Spokojnie w kwestii algorytmu

Google każdego roku zaskakuje. W tym nie nastąpi to jednak poprzez zmiany w algorytmie. Wprowadzane w ostatnich latach zmiany są dalekie od tego, co spotkało pozycjonerów w 2014 roku (pamiętna aktualizacja „Pingwin”). Znaczące zmiany (np. YMYL) są istotne jedynie dla kilku procent stron w internecie, które przedstawiają informacje na ściśle określone tematy. Mogą to wiec odczuć np. strony o tematyce medycznej, ponieważ algorytmy Google stały się znacznie bardziej czułe na jakość informacji medycznych. Nieznaczące zmiany w algorytmach w ostatnich latach mogą być spowodowane tym, że już teraz funkcjonują one bardzo skutecznie. Najlepszy dowód? Jeżeli wpiszemy odpowiednie słowo kluczowe, nawet bardzo specyficzne, prawdopodobnie otrzymamy wyczerpującą odpowiedź.

Content dalej będzie królem

Powiedzenie „content is king” wciąż jest aktualne, a można nawet stwierdzić, że z roku na rok jeszcze bardziej wymownie wskazuje drogę pozycjonerom. Strony internetowe muszą być bogate w wartościowe treści, a nie tylko teksty reklamowe. Dla wielu osób jest to oczywiście, jednak wciąż można znaleźć ogromną ilość stron, które jest właściwie „pusta”, tzn. nie ma na nich bloga. Konkurencja w niektórych branżach jest bardzo duża, dlatego szczególnie „świeże” strony powinny skupić się na publikacji artykułów, ze słowami kluczowymi long tail. W ten sposób możemy dotrzeć do bardziej specyficznej i węższej grupy docelowej.

Programy afiliacyjne i współpraca z influencerami

Mimo że programy afiliacyjne i współpraca z influencerami ma niewielki wpływ bezpośrednio na pozycjonowanie, nie można zapomnieć o ich znaczeniu w sprzedaży i budowaniu marki. Współpraca z postaciami popularnymi w internecie w 2020 roku będzie jeszcze bardziej opłacalna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że popularność wielu influencerów dosłownie „eksplodowała” w ostatnim roku. Osoby śledzące trendy w mediach społecznościowych są jeszcze bardziej skłonne zaufać i utożsamiać się z influencerami. Wyszukanie odpowiednich osób do współpracy nie jest jednak łatwe, dlatego warto skorzystać z pomocy firm i agencji zajmujących się „łączeniem” firm i influencerów. Kampania reklamowa z wykorzystaniem wizerunku i grupy odbiorczej internetowych celebrytów jest dziś jednym z najlepszych sposobów na reklamę.

Podsumowanie

Zapowiedzi w świecie SEO oraz marketingu internetowego to tradycja, która towarzyszy nam każdego roku. Trzeba mieć jednak świadomość, że nigdy nie można w pełni przewidzieć, co się wydarzy w najbliższych miesiącach. Musimy więc pozostać przy domysłach i starać się w najlepszy możliwy sposób realizować swoją marketingową strategię.
 

Trendy SEO na rok 2020 - 5.0 out of 5 based on 1 review

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
5 najważniejszych rzeczy, jakie należy wiedzieć o RODO

5 najważniejszych rzeczy, jakie należy wiedzieć o RODO

Od 25 maja bieżącego roku funkcjonują nowe unijne przepisy o ochronie danych osobowych. Już pojawił się pierwsze kary za niedopasowanie witryn oraz firmowych dokumentacji do nowych wymogów. Sprawdź, co warto wiedzieć o RODO.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj