• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Strony mobilne mają pierwszeństwo - Mobile first indexing

Strony mobilne mają pierwszeństwo - Mobile first indexing

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Obecnie wiele mówi się o ruchu mobilnym, który parę miesięcy temu był większy, niż ruch z urządzeń stacjonarnych. Google wielokrotnie informowało o dopasowaniu algorytmów do obecnych trendów. Ostatnio mogliśmy czytać o promowaniu stron mobilnych i responsywnych przez Google. Dzisiaj wiemy już, w jaki sposób gigant z Kalifornii zamierza w tej materii działać.

Era przed mobile-first indexing

Obecnie wyszukiwarka funkcjonuje w ten sposób, że dopasowuje zwracane wyniki bez względu na to, czy strona jest przyjazna RWD (Responsive Web Design), czy nie. Wobec tego użytkownik sprzętów mobilnych może otrzymać wysoko w wynikach strony, które nie będą dopasowane do urządzenia, na którym przegląda sieć.

Algorytm nie ocenia faktycznej zawartości domen wyświetlanych w mobilnych SERP, wobec czego użytkownik nie otrzymuje tego, czego faktycznie szuka.

Mobile-first indexing jako remedium

Roboty współpracujące z nowym indeksem przede wszystkim będą skanować mobilną wersję strony i oceniać jej dopasowanie jeszcze przed tym, nim zostanie ona wyświetlona w wynikach. W ten sposób Google zamierza prezentować lepiej dopasowane wyniki, a użytkownik będzie miał większą pewność, że witryna będzie współgrała z urządzeniem, na którym zamierza ją przeglądać.

Tylko jeden indeks Google

Wedle słów jednego z webmasterów Google – Illyes'a, firma miałaby stworzyć oddzielny indeks dla urządzeń mobilnych. Zaprzeczeniem, a w zasadzie sprostowaniem słów Illyes'a okazała się wypowiedź Paula Haahr'a, jednego z inżynierów, który zapewniał, że Google będzie współpracować wyłącznie z jednym indeksem. Niedopasowane do urządzeń mobilnych witryny również będą prezentowane w wynikach wyszukiwania, jednak ich pozycja będzie o wiele niższa. Na samej górze znajdą się strony współpracujące z RWD.

Nadchodzą zmiany – nadąż za konkurencją

Mobile-first indexing jest obecnie w fazie testów. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy bagatelizować to zagadnienie. Historia Google przekonała nas, że od pomysłu, przez testy i realizację można przebrnąć w bardzo sprawny sposób.

Warto pamiętać, że witryny niekompatybilne z urządzeniami mobilnymi będą znacząco obniżane w rankingach wyszukiwarek. Jak można się domyślić, dla wielu serwisów może oznaczać to znaczące straty, a w skrajnych wypadkach wykluczenie z gry.

Jeżeli planujesz popłynąć z nurtem zmian, powinieneś powoli podejmować działania, które upewnią Cię o bezpieczeństwie Twojej witryny.

Wskazówka: Przede wszystkim sprawdź wersję mobilną swojej witryny w narzędziu Search Console. Następnie określ, czy na stronie nie wprowadzano zmian w linkach kanonicznych oraz, czy zarówno wersja mobilna, jak i desktopowa korzystają z tych samych danych strukturalnych. Poza tym konieczne jest sprawdzenie poprawnego wyświetlania contentu. Nie zaszkodzi również zwrócić uwagę na plik robots.txt, w którym określi się, czy mobilna wersja witryny nie jest zablokowana dla robotów Google. Jeżeli nie potrafisz sam sprawdzić tych wszystkich rzeczy zgłoś się do nas po BEZPŁATNY AUDYT SEO.

Służymy pomocą

Jeżeli nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie z nadchodzącymi zmianami – Skontaktuj się z nami.

Pomożemy Ci zoptymalizować witrynę i poprawimy Twoją pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Strony mobilne mają pierwszeństwo - Mobile first indexing - 5.0 out of 5 based on 3 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj