Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 2850
Jak osiągnąć pozycję 0 w Google przy pomocy Direct Answers?
Każdy, kto pozycjonuje swoją stronę internetową chce, aby była ona w wyszukiwarce Google na jak najwyższej pozycji. W zasadzie oznacza to miejsce numer 1, ale warto wiedzieć, że da się osiągnąć pozycję wyżej - zero. Nie jest to proste i nie jest dla wszystkich, ale bezwzględnie trzeba wiedzieć, czym są Direct Answers i jak mogą pomóc w osiągnięciu najwyższego miejsca.
Dlaczego Direct Answers jest tak wysoko?
Google od lat powtarza, że chce być wyszukiwarką dla ludzi. A direct answers to nic innego jak bezpośrednie i najlepsze odpowiedzi na pytanie zadawane przez użytkownika tej wyszukiwarki. Przeszukiwane są setki stron, aby internauta dostał jak najlepszą, najkrótszą i ekspercką odpowiedź na swoje pytanie. Bo przecież o to użytkownikowi chodzi, aby od razu dostać "na tacy" gotową i najlepszą odpowiedź. W obecnych czasach nikt nie ma ani czasu, ani chęci sprawdzać 10 stron, aby znaleźć, to czego szuka. Chce to mieć od razu.
Jak Direct Answers działa w praktyce?
Z punktu widzenia firmy, która chce się wypozycjonować, potrzebne jest używanie słów kluczowych typu long tail - kilka wyrazów, tworzących jedno sensowne, ale bardzo ścisłe zdanie wystarczy. Nie musi to być pytanie, czy odpowiedź. Może to być definicja czy skrótowe określenie rozwiązania na dany problem zawarte w dłuższym tekście np. artykule content marketingowym. Z punktu widzenia Google działa to jako pokazanie krótkiego podsumowania odpowiedzi na wpisane w wyszukiwarce zapytanie, które pokazuje się pomiędzy reklamami Adwords a resztą wyników wyszukiwania. Zatem taka odpowiedź osiąga pozycję 0, ale przypisane do niej jest też źródło, czyli strona internetowa, z której ta odpowiedź pochodzi. Bardzo często pokazują się podstrony największej internetowej encyklopedii - Wikipedii. Ale to nie oznacza, że i inne strony nie mają szans tam trafić. Może się też zdarzyć, że sama grafika do odpowiedzi będzie zaczerpnięta z innej strony www, dlatego to tak ważne, aby dbać o prawidłowe opisy parametrów alt i title przy obrazkach umieszczanych na stronie.
Możesz zdobyć pozycję 0 jeszcze przed jej wprowadzeniem
Na pozycji zero pokażą się odpowiedzi na konkretne pytania np. "How to make...?" Pokaże się najlepsza odpowiedź wraz z obrazkiem albo filmikiem jak to zrobić. Jednak w polskiej wersji wyszukiwarki działa to póki co inaczej, ale nie oznacza to, że tak pozostanie. Algorytmy, mechanizmy funkcjonowania się zmieniają, a więc i w Google Polska niedługo będą pokazywać się pozycje 0. Dlatego warto już teraz optymalizować treści na stronach pod kątem "najlepszej, bezpośredniej odpowiedzi" na zapytanie użytkownika. Warto dodawać treści odpowiadające na najczęściej zadawane pytania: Jak?, Co?, Kiedy?, Gdzie?, Dlaczego?. Gotowe formułki zawarte w tekstach będą właśnie taką Direct Answer. Treści na stronach muszą być też zawsze aktualne. Jeżeli coś się zmieniło w danej dziedzinie, warto przygotować nowy artykuł i go opublikować. Trzeba też dbać o techniczną optymalizację strony, o długość adresów URL, dodawane tagi czy znaczniki semantyczne HTML. A przede wszystkim używać słów kluczowych odpowiadających na potencjalne pytania.