• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak osiągnąć pozycję 0 w Google przy pomocy Direct Answers?

Jak osiągnąć pozycję 0 w Google przy pomocy Direct Answers?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Każdy, kto pozycjonuje swoją stronę internetową chce, aby była ona w wyszukiwarce Google na jak najwyższej pozycji. W zasadzie oznacza to miejsce numer 1, ale warto wiedzieć, że da się osiągnąć pozycję wyżej - zero. Nie jest to proste i nie jest dla wszystkich, ale bezwzględnie trzeba wiedzieć, czym są Direct Answers i jak mogą pomóc w osiągnięciu najwyższego miejsca.

Dlaczego Direct Answers jest tak wysoko?

Google od lat powtarza, że chce być wyszukiwarką dla ludzi. A direct answers to nic innego jak bezpośrednie i najlepsze odpowiedzi na pytanie zadawane przez użytkownika tej wyszukiwarki. Przeszukiwane są setki stron, aby internauta dostał jak najlepszą, najkrótszą i ekspercką odpowiedź na swoje pytanie. Bo przecież o to użytkownikowi chodzi, aby od razu dostać "na tacy" gotową i najlepszą odpowiedź. W obecnych czasach nikt nie ma ani czasu, ani chęci sprawdzać 10 stron, aby znaleźć, to czego szuka. Chce to mieć od razu.

Jak Direct Answers działa w praktyce?

Z punktu widzenia firmy, która chce się wypozycjonować, potrzebne jest używanie słów kluczowych typu long tail - kilka wyrazów, tworzących jedno sensowne, ale bardzo ścisłe zdanie wystarczy. Nie musi to być pytanie, czy odpowiedź. Może to być definicja czy skrótowe określenie rozwiązania na dany problem zawarte w dłuższym tekście np. artykule content marketingowym. Z punktu widzenia Google działa to jako pokazanie krótkiego podsumowania odpowiedzi na wpisane w wyszukiwarce zapytanie, które pokazuje się pomiędzy reklamami Adwords a resztą wyników wyszukiwania. Zatem taka odpowiedź osiąga pozycję 0, ale przypisane do niej jest też źródło, czyli strona internetowa, z której ta odpowiedź pochodzi. Bardzo często pokazują się podstrony największej internetowej encyklopedii - Wikipedii. Ale to nie oznacza, że i inne strony nie mają szans tam trafić. Może się też zdarzyć, że sama grafika do odpowiedzi będzie zaczerpnięta z innej strony www, dlatego to tak ważne, aby dbać o prawidłowe opisy parametrów alt i title przy obrazkach umieszczanych na stronie.

Możesz zdobyć pozycję 0 jeszcze przed jej wprowadzeniem

Na pozycji zero pokażą się odpowiedzi na konkretne pytania np. "How to make...?" Pokaże się najlepsza odpowiedź wraz z obrazkiem albo filmikiem jak to zrobić. Jednak w polskiej wersji wyszukiwarki działa to póki co inaczej, ale nie oznacza to, że tak pozostanie. Algorytmy, mechanizmy funkcjonowania się zmieniają, a więc i w Google Polska niedługo będą pokazywać się pozycje 0. Dlatego warto już teraz optymalizować treści na stronach pod kątem "najlepszej, bezpośredniej odpowiedzi" na zapytanie użytkownika. Warto dodawać treści odpowiadające na najczęściej zadawane pytania: Jak?, Co?, Kiedy?, Gdzie?, Dlaczego?. Gotowe formułki zawarte w tekstach będą właśnie taką Direct Answer. Treści na stronach muszą być też zawsze aktualne. Jeżeli coś się zmieniło w danej dziedzinie, warto przygotować nowy artykuł i go opublikować. Trzeba też dbać o techniczną optymalizację strony, o długość adresów URL, dodawane tagi czy znaczniki semantyczne HTML. A przede wszystkim używać słów kluczowych odpowiadających na potencjalne pytania.

Jak osiągnąć pozycję 0 w Google przy pomocy Direct Answers? - 4.9 out of 5 based on 9 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj