Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 2287
Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu?
Nie od dziś wiadomo, że Influencer Marketing jest bardzo istotny w link buildingu, sprzedaży, tworzeniu wizerunku czy też po prostu w marketingu. Istnieje wiele możliwości, aby wykorzystać współpracę z influencerem do polepszenia pozycjonowania.
Influencer - kto to taki?
Wielu osobom wydaje się, że każdy influencer to po prostu bloger, ale w rzeczywistości chodzi o coś zupełnie innego. Otóż influencerem nazywamy taką osobę, która potrafi wywierać wpływ. Każdy influencer działa na innej platformie, ale najważniejsze jest to, ile osób liczy grono jego odbiorców i jacy odbiorcy to są. W influencer marketingu zapraszamy do współpracy osobę, która ma wpływ na ludzi i dzięki temu może promować np. daną markę. Grono odbiorców influencera ufa mu i traktuje go jak wyznacznik trendów, więc szansa na powodzenie jest naprawdę duża.
Jak z influencer marketingu wyciągnąć naprawdę dużo?
Influencer marketing jest niezwykle przydatny i skuteczny, ale jeśli chcemy, aby jego efektywność była naprawdę duża, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach:
- wybór influencera - warto wybrać takiego, który cieszy się dobrą opinią, jest kulturalny, słowny; liczba obserwatorów nie zawsze ma znaczenie kluczowe; ważne jest także to, aby zakres działalności influencera był zgodny z naszą działalnością i pasował do niej również jego charakter
- szerokie pole współpracy - istotne jest to, aby działać na jak największym obszarze i docierać do maksymalnie dużej liczby osób potencjalnie zainteresowanych naszą firmą, produktami itp.
- budowanie dobrych relacji z influencerem - nie tylko influencer, ale i my musimy być słowni, uczciwi, a także wypłacalni
- wnioski - bardzo ważne jest to, aby systematycznie śledzić poczynania influencera i efekty; warto zastanawiać się, co jeszcze można zmienić.
Co ma wspólnego influencer marketing z SEO?
Okazuje się, że współpraca z influencerem może być również okazją do różnych działań w zakresie pozycjonowania i SEO. Przede wszystkim warto umieścić na stronach i kanałach influencera swoje linki, banery, hasztagi itp. Warto również zorganizować jakiś konkurs ze swoim hasztagiem, a także informować o współpracy np. w artykułach sponsorowanych. Niezwykle ważne dla nas są również wszelkie dyskusje na forach i grupach.
Nie popełniajmy błędów
Błądzenie to oczywiście rzecz ludzka, ale warto unikać pewnych błędów. Przede wszystkim nie możemy dopuścić do tego, aby influencer miał o nas złą opinię. Musimy go doceniać i szanować, a dzięki temu jest szansa, że jeszcze długo informacja o współpracy będzie widoczna na jego stronie. Błędem jest również nieustalenie celów całej kampanii i oczekiwanych wyników, bowiem ciężko jest wówczas ocenić, czy influencer marketing nam się opłacił. Poza tym bardzo często promujemy jakiś produkt, ale wcale nie dbamy o niego wystarczająco, a tymczasem musi on być zawsze dostępny, stale ulepszany, a my musimy być gotowi na wszelkie pytania klientów. Zdarza się także, że podpisujemy niekorzystne umowy, nie płacimy podatków itp., a to wszystko może potem odwrócić się przeciwko nam. Oprócz tego musimy pamiętać o tym, aby nie mylić zasięgu i wpływu. O wiele ważniejsze jest to drugie.