• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu?

Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Nie od dziś wiadomo, że Influencer Marketing jest bardzo istotny w link buildingu, sprzedaży, tworzeniu wizerunku czy też po prostu w marketingu. Istnieje wiele możliwości, aby wykorzystać współpracę z influencerem do polepszenia pozycjonowania.

Influencer - kto to taki?

Wielu osobom wydaje się, że każdy influencer to po prostu bloger, ale w rzeczywistości chodzi o coś zupełnie innego. Otóż influencerem nazywamy taką osobę, która potrafi wywierać wpływ. Każdy influencer działa na innej platformie, ale najważniejsze jest to, ile osób liczy grono jego odbiorców i jacy odbiorcy to są. W influencer marketingu zapraszamy do współpracy osobę, która ma wpływ na ludzi i dzięki temu może promować np. daną markę. Grono odbiorców influencera ufa mu i traktuje go jak wyznacznik trendów, więc szansa na powodzenie jest naprawdę duża.

Jak z influencer marketingu wyciągnąć naprawdę dużo?

Influencer marketing jest niezwykle przydatny i skuteczny, ale jeśli chcemy, aby jego efektywność była naprawdę duża, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

    • wybór influencera - warto wybrać takiego, który cieszy się dobrą opinią, jest kulturalny, słowny; liczba obserwatorów nie zawsze ma znaczenie kluczowe; ważne jest także to, aby zakres działalności influencera był zgodny z naszą działalnością i pasował do niej również jego charakter
    • szerokie pole współpracy - istotne jest to, aby działać na jak największym obszarze i docierać do maksymalnie dużej liczby osób potencjalnie zainteresowanych naszą firmą, produktami itp.
    • budowanie dobrych relacji z influencerem - nie tylko influencer, ale i my musimy być słowni, uczciwi, a także wypłacalni
    • wnioski - bardzo ważne jest to, aby systematycznie śledzić poczynania influencera i efekty; warto zastanawiać się, co jeszcze można zmienić.

Co ma wspólnego influencer marketing z SEO?

Okazuje się, że współpraca z influencerem może być również okazją do różnych działań w zakresie pozycjonowania i SEO. Przede wszystkim warto umieścić na stronach i kanałach influencera swoje linki, banery, hasztagi itp. Warto również zorganizować jakiś konkurs ze swoim hasztagiem, a także informować o współpracy np. w artykułach sponsorowanych. Niezwykle ważne dla nas są również wszelkie dyskusje na forach i grupach.

Nie popełniajmy błędów

Błądzenie to oczywiście rzecz ludzka, ale warto unikać pewnych błędów. Przede wszystkim nie możemy dopuścić do tego, aby influencer miał o nas złą opinię. Musimy go doceniać i szanować, a dzięki temu jest szansa, że jeszcze długo informacja o współpracy będzie widoczna na jego stronie. Błędem jest również nieustalenie celów całej kampanii i oczekiwanych wyników, bowiem ciężko jest wówczas ocenić, czy influencer marketing nam się opłacił. Poza tym bardzo często promujemy jakiś produkt, ale wcale nie dbamy o niego wystarczająco, a tymczasem musi on być zawsze dostępny, stale ulepszany, a my musimy być gotowi na wszelkie pytania klientów. Zdarza się także, że podpisujemy niekorzystne umowy, nie płacimy podatków itp., a to wszystko może potem odwrócić się przeciwko nam. Oprócz tego musimy pamiętać o tym, aby nie mylić zasięgu i wpływu. O wiele ważniejsze jest to drugie.

Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu? - 5.0 out of 5 based on 9 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Różnice pomiędzy HTTPS a HTTP

Protokoły HTTPS i HTTP są częścią adresu URL. Wpisując go w wyszukiwarce często zapominamy o tym elemencie. Wówczas pojawia się on automatycznie po przekierowaniu do strony. Zapewnia w ten sposób prawidłowe jej wyświetlenie i funkcjonowanie. Czym się różnią te dwa

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Optymalizacja stron internetowych - praktyczny przewodnik po SEO

Kwestią spędzającą sen z powiek niemal każdej osobie związanej z tworzeniem treści w internecie, jest odpowiednia ich optymalizacja. Zarówno prezesi firm, jak i sympatycy SEO, blogerzy, czy pozycjonerzy nieustannie zastanawiają się, jak odpowiednio

...
Czytaj więcej
Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Dlaczego strategia długiego ogona (long tail) to najlepsza strategia marketingowa?

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić ruch na swojej stronie przy minimalnym nakładzie pracy, jesteś w dobrym miejscu. W tym tekście przedstawimy Ci w jaki sposób pozycjonować na tak zwany długi ogon (long tail), a także jakie korzyści osiągniesz,

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj