Blog
- Michał Gryz
- Blog
- Odsłony: 3740
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?
Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają niewielkiej korekty. Jak to sprawdzić? Do tego celu można wykorzystać narzędzia, które służą do mierzenia długości Title i Description w wynikach wyszukiwania.
Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google?
Od maja ubiegłego roku kolumna z wynikami wyszukiwania w Google jest poszerzona z 512 na 600 pikseli. Pozwoliło to na przygotowanie nieco dłuższych znaczników. Trzeba jednak pamiętać, że wyszukiwarka uwzględnia nie tylko liczbę znaków, ale i ich szerokość treści w pikselach podczas prezentowania.
W przypadku Title Google wyświetla od 55 do 70 znaków w wynikach wyszukiwania. Dzięki wąskim literom np. I można zawrzeć dłuższy tytuł strony niż podczas stosowania znaków szerokich np. W czy M. Z kolei najlepsza długość Description wynosi od 155 do 170 znaków. Opis ograniczony jest na ogół do 2 linijek tekstu o szerokości 600 pikseli. Czasem zdarzają się 3 czy 4-wersowe Description, ale taka sytuacja należy raczej do rzadkości.
Długość Title i Description zmienia się też w zależności od fraz, które wykorzystał użytkownik. Słowa kluczowe są pogrubiane przez wyszukiwarkę, aby wskazać zgodność zapytania z wynikami wyszukiwania. Boldowanie oznacza zwiększenie szerokości wyrazu, a więc skrócenie meta znaczników.
Jak zmierzyć długość Title i Description?
Takich narzędzi w sieci jest sporo, ale nie wszystkie biorą pod uwagę aktualne dane i mierzą nie tylko liczbę znaków, ale i szerokość tekstu w pikselach.
Bardzo ładnie pod względem wizualnym prezentuje się SERP Preview Tool od zeo.org. W tym przypadku do dyspozycji jest przeglądarka desktopowa i mobilna. Aplikacja nie pokazuje jednak prawidłowego wyglądu SERP. Analizuje liczbę znaków i szerokość tekstu w pikselach, ale na podglądzie prezentuje pełny opis strony kropkami.
Aplikacja Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool pokazuje z kolei klasyczny wynik wyszukiwania, a więc tytuł, adres URL i opis strony w wyszukiwarce desktopowej. Generowany w tym przypadku podgląd jest dość dokładny, ale minusem jest brak możliwości zaznaczenia wyświetlenia daty w Description, co niekiedy rodzi pewne nieścisłości, jeśli podstrony z niej korzystają.
Jeszcze inne narzędzie przydatne w tej materii to SERP Preview Tool od portent.com. Pod względem wizualnym jest mało ciekawe, ale dokładnie pokazuje jak znaczniki wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Poza tym można zaznaczyć datę i wybrać dane rozszerzone.
Okazuje się więc, że nie ma narzędzi idealnych, które w 100% dokładnie wskazywałyby jak przygotowane znaczniki Title i Description zostaną pokazane w wynikach wyszukiwania. Dobre aplikacje analizują jednak nie tylko ilość znaków, ale i szerokość tekstu. Mimo to i tak wiele zależy od samej wyszukiwarki Google, która bywa nieprzewidywalna.