• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają niewielkiej korekty. Jak to sprawdzić? Do tego celu można wykorzystać narzędzia, które służą do mierzenia długości Title i Description w wynikach wyszukiwania.

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google?

Od maja ubiegłego roku kolumna z wynikami wyszukiwania w Google jest poszerzona z 512 na 600 pikseli. Pozwoliło to na przygotowanie nieco dłuższych znaczników. Trzeba jednak pamiętać, że wyszukiwarka uwzględnia nie tylko liczbę znaków, ale i ich szerokość treści w pikselach podczas prezentowania.

W przypadku Title Google wyświetla od 55 do 70 znaków w wynikach wyszukiwania. Dzięki wąskim literom np. I można zawrzeć dłuższy tytuł strony niż podczas stosowania znaków szerokich np. W czy M. Z kolei najlepsza długość Description wynosi od 155 do 170 znaków. Opis ograniczony jest na ogół do 2 linijek tekstu o szerokości 600 pikseli. Czasem zdarzają się 3 czy 4-wersowe Description, ale taka sytuacja należy raczej do rzadkości.

Długość Title i Description zmienia się też w zależności od fraz, które wykorzystał użytkownik. Słowa kluczowe są pogrubiane przez wyszukiwarkę, aby wskazać zgodność zapytania z wynikami wyszukiwania. Boldowanie oznacza zwiększenie szerokości wyrazu, a więc skrócenie meta znaczników.

Jak zmierzyć długość Title i Description?

Takich narzędzi w sieci jest sporo, ale nie wszystkie biorą pod uwagę aktualne dane i mierzą nie tylko liczbę znaków, ale i szerokość tekstu w pikselach.

Bardzo ładnie pod względem wizualnym prezentuje się SERP Preview Tool od zeo.org. W tym przypadku do dyspozycji jest przeglądarka desktopowa i mobilna. Aplikacja nie pokazuje jednak prawidłowego wyglądu SERP. Analizuje liczbę znaków i szerokość tekstu w pikselach, ale na podglądzie prezentuje pełny opis strony kropkami.

Aplikacja Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool pokazuje z kolei klasyczny wynik wyszukiwania, a więc tytuł, adres URL i opis strony w wyszukiwarce desktopowej. Generowany w tym przypadku podgląd jest dość dokładny, ale minusem jest brak możliwości zaznaczenia wyświetlenia daty w Description, co niekiedy rodzi pewne nieścisłości, jeśli podstrony z niej korzystają.

Jeszcze inne narzędzie przydatne w tej materii to SERP Preview Tool od portent.com. Pod względem wizualnym jest mało ciekawe, ale dokładnie pokazuje jak znaczniki wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Poza tym można zaznaczyć datę i wybrać dane rozszerzone.

Okazuje się więc, że nie ma narzędzi idealnych, które w 100% dokładnie wskazywałyby jak przygotowane znaczniki Title i Description zostaną pokazane w wynikach wyszukiwania. Dobre aplikacje analizują jednak nie tylko ilość znaków, ale i szerokość tekstu. Mimo to i tak wiele zależy od samej wyszukiwarki Google, która bywa nieprzewidywalna.

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania? - 4.8 out of 5 based on 10 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym to podstawa sprzedaży w internecie. Przyjrzyjmy się temu, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym? Nie minęło 20 lat od momentu, kiedy internet stał się powszechnie dostępny, a branża e-commerce,

...
Czytaj więcej
Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

Audytujemy strony www kandydatów na Prezydenta RP! #sprawdzam

28 czerwca 2020 r. odbędą się w Polsce wybory na urząd Prezydenta RP. Do walki stanie 11 kandydatów, których strony internetowe poddaliśmy analizie. Nasza analiza bierze pod uwagę:

Czytaj więcej
Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga systematyczności oraz publikacji contentu dopasowanego do grupy docelowej klientów. Aby zwiększyć widoczność bloga w wynikach wyszukiwania Google, niezbędna jest znajomość zasad pisania artykułów SEO i nie tylko. Odpowiednia

...
Czytaj więcej
Bony na cyfryzację 2021

Bony na cyfryzację 2021

Epidemia koronawirusa COVID-19 spowodowała, że małe i średnie przedsiębiorstwa znalazły się z dnia na dzień w trudnej sytuacji, ponieważ procesy zarządzania firmą nie są nowoczesne i zautomatyzowane. W celu poprawy tej sytuacji został uruchomiony program wsparcia, w

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj