• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Blog

Gwarancja firmy pozycjonerskiej - mało uczciwy chwyt marketingowy

Gwarancja firmy pozycjonerskiej - mało uczciwy chwyt marketingowy

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Czy spotkałeś się kiedykolwiek z gwarantowaniem pozycji w wynikach wyszukiwania przez pozycjonera? Wiele firm pozycjonerskich stosuje taką taktykę, aby przyciągnąć klientów, jednak czy taka gwarancja ma prawo istnieć? W tekście zajmiemy się czynnikami, które uniemożliwiają zagwarantowanie osiągnięcia konkretnej pozycji oraz jej utrzymania.

Poniżej prezentujemy 6 czynników, które sprawiają, że gwarancję wysokiej pozycji w indeksie Google możemy włożyć między bajki.

Czym jest i jak działa umowa na pozycjonowanie witryny?

Między firmą pozycjonerską a klientem zawierana jest umowa regulowana art. 734-751 Kodeksu cywilnego, która jest umową konsensualną obowiązującą obie strony. Oznacza to, że zleceniobiorca podejmuje się starannych działań, mających na celu przynieść oczekiwany rezultat. Umowa nastawiona jest na działanie, a nie osiągnięcie rezultatu.

Pamiętajmy, że absolutnie żadna agencja nie jest w stanie zagwarantować najwyższej pozycji w indeksie Google. Nawet najlepsze agencje i pozycjonerzy z mnóstwem osiągnięć, certyfikatami, czy nagrodami działają nieco po omacku, starając się odgadnąć, jakie działania przyniosą efekt, a jakie nie. Poza tym istnieje cała masa różnych zmiennych czynników, które uniemożliwiają przewidzenie efektu działań.

Lista czynników, które uniemożliwiają zagwarantowanie pozycji w wyszukiwarce

Konkurencja

Jeżeli pomyślałeś o skorzystaniu z usług pozycjonera, Twoja ścisła konkurencja pewnie również się nad tym zastanawia lub wynajęła już jakąś firmę pozycjonującą. Pamiętaj, że o klienta walczy się każdym dostępnym orężem- produktami, brandem, ofertą, usługami, a także działaniami SEO. Często niewielkie detale decydują o zajęciu wyższej pozycji i prześcignięciu konkurencji.

Firma Google nie ujawnia działania algorytmów

W związku z tym, że Google nie podaje do publicznej wiadomości funkcjonowania algorytmów tworzących wyszukiwarkę, wszystkie firmy pozycjonujące działają po omacku, starając się wybadać, jakie działanie przyniesie żądany skutek. Poza tym pamiętajmy, że algorytmy wyszukiwarki bardzo często są aktualizowane, przez co agencje muszą na bieżąco śledzić zamiany w Google. Wszystkie te kwestie powodują, że firmy pozycjonujące nie są w stanie kontrolować indeksu Google.

Prawdopodobieństwo ataku hakerów

Wszyscy mogą stać się celem hakerów- zarówno zwykli użytkownicy portali społecznościowych, jak i ogromne sklepy internetowe, czy e-firmy. Rzadko posiadamy odpowiednie narzędzia do walki z atakami hakerów i najczęściej nie mamy jak się przed nimi bronić.

Google szybko orientuje się, że na witrynę przepuszczono atak lub ją zainfekowano. Wtedy automatycznie nakłada się na nią karę (filtr), który zmniejsza pozycję w rankingu wyszukiwarki, a tym samym znacznie obniża ruch na stronie. Nawet intensywne działania mające na celu zdjęcie filtra i przywrócenie witrynie jej dawnej świetności, mogą nie być w stanie osiągnąć zamierzonych efektów.

Błędny kod strony

Często zdarza się, że programista lub koder narobił kilka błędów, które uniemożliwiają uzyskanie przez witrynę odpowiedniej pozycji w rankingu. Często bugi są na tyle poważne, że Google w ogóle nie indeksuje witryny. Błędy najczęściej popełniane są w pliku robots.txt. Firma pozycjonerska nie może brać odpowiedzialności za błędy w kodzie strony.

O zwiększonym ryzyku popełnienia błędu przy projektowaniu strony, możemy mówić, gdy klient oddzielnie komunikuje się z firmą pozycjonerską, programistą, czy grafikiem. Zły lub sztucznie wydłużony kontakt między każdym z powyższych podmiotów może przyczynić się do nieporozumienia i w konsekwencji błędów w strukturze strony.

Problemy techniczne

Agencja SEO również nie może odpowiadać za niezależne od niej problemy techniczne, które mogą wynikać z błędnie działającego hosta, awarii serwerów, czy osprzętu, dzięki którym domena funkcjonuje. Problemy ze sprzętem, a tym samym z obecnością witryny w sieci przyczyniają się do zmniejszenia jej pozycji w rankingu.

Depozycjonowanie - przeciwieństwo pozycjonowania

Niektóre firmy zajmują się procesem przeciwnym do pozycjonowania - depozycjonowaniem. Działania wykonywane w obrębie depozycjonowania powodują, że witryna celowo zostaje zepchnięta z wysokich miejsc w indeksie wyszukiwarki. Zwykle osiąga się to przez spamowanie, tworzenie kiepskiej jakości linków, czy duplikację treści. Firma pozycjonująca nie może zagwarantować, że inna firma nie zniweczy trudu włożonego w wypozycjonowanie strony i nie zrzuci jej w rankingu Google.

Dlaczego niektóre firmy pozycjonerskie gwarantują efekty działań SEO?

Firmy pozycjonerskie, które gwarantują, że witryna osiągnie dane miejsce w indeksie Google oraz że nie spadnie na niższe pozycje, robią to, aby uzyskać efekt marketingowy. Żadna firma nie może przewidzieć przyszłości witryny i skuteczności działań SEO. Jeżeli widzisz więc, że firma SEO daje Ci gwarancję, zastanów się raz jeszcze, czy warto się do niej zgłosić.

Gwarancja firmy pozycjonerskiej - mało uczciwy chwyt marketingowy - 5.0 out of 5 based on 5 reviews

Szukaj

Referencje

Bezpłatny audyt SEO

Najczęściej czytane

Zobacz najnowsze informacje ze świata Google oraz zdobądź wartościową wiedzę z zakresu SEO i SEM
Korzystaj z wiedzy, którą chętnie się dzielimy

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to badanie i analiza strony, które mają na celu poprawę jej miejsca w indeksie wyszukiwarki, a także zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania witryny. Dzięki audytowi SEO strony możemy wykryć wszelkie nieprawidłowości, a wdrożenie zaleceń

...
Czytaj więcej
Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Znaki specjalne w opisach i tytułach meta

Dla jednych zbędne zaśmiecanie meta tytułów i opisów, dla innych ciekawy dodatek wpływający na widoczność wyników w SERP. W jaki sposób umieszczać znaki specjalne w opisach meta i czy w ogóle warto to robić? W tym krótkim tekście odpowiadamy na te pytania.

Czytaj więcej
Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Jak zmierzyć długość Title i Description w wynikach wyszukiwania?

Podczas optymalizowania Title i Description warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki te prezentują się w wyszukiwarce Google na tle innych wyników wyszukiwania. Jeśli są za długie, nie wyświetlają się w całości. Wówczas część treści zostaje ucięta. Czasami więc wymagają

...
Czytaj więcej
Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Jak wdrożyć rozwiązania zgodne z RODO na swojej stronie internetowej?

Nowe przepisy o ochronie danych osobowych oraz ich przetwarzania (RODO) weszły w życie 25 maja 2018 roku. Nowe unijne przepisy „uderzają” przede wszystkim w sklepy internetowe oraz w witryny i portale w znaczący sposób przetwarzające dane osobowe internautów.

...
Czytaj więcej
Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Korzyści jakie niosą za sobą działania SEO

Zastanawiasz się, jakie korzyści mogą przynieść Tobie i Twojemu biznesowi działania SEO? Pozycjonowanie witryn internetowych to obszerna sztuka, która służy poprawie konwersji, ruchu na stronie, widoczności Twojej strony w Internecie, czy poszerzeniu grona odbiorców

...
Czytaj więcej
Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Pingwin 4.0 aktualizacja w czasie rzeczywistym

Google nie próżnuje i obecnie regularnie zasypuje nas nowymi lub usprawnionymi narzędziami. Jednym z nich jest aktualizacja algorytmu oceniającego linki – Pingwina. Najnowszy Pingwin 4.0 wprowadzi kilka ciekawych zmian, które według prognoz będą miały spory wpływ na

...
Czytaj więcej
Wszystkie artykuły

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj