• ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4 20-538 Lublin
  • +48 518234101
  • biuro@itee.pl
Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu?

Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Nie od dziś wiadomo, że Influencer Marketing jest bardzo istotny w link buildingu, sprzedaży, tworzeniu wizerunku czy też po prostu w marketingu. Istnieje wiele możliwości, aby wykorzystać współpracę z influencerem do polepszenia pozycjonowania.

Influencer - kto to taki?

Wielu osobom wydaje się, że każdy influencer to po prostu bloger, ale w rzeczywistości chodzi o coś zupełnie innego. Otóż influencerem nazywamy taką osobę, która potrafi wywierać wpływ. Każdy influencer działa na innej platformie, ale najważniejsze jest to, ile osób liczy grono jego odbiorców i jacy odbiorcy to są. W influencer marketingu zapraszamy do współpracy osobę, która ma wpływ na ludzi i dzięki temu może promować np. daną markę. Grono odbiorców influencera ufa mu i traktuje go jak wyznacznik trendów, więc szansa na powodzenie jest naprawdę duża.

Jak z influencer marketingu wyciągnąć naprawdę dużo?

Influencer marketing jest niezwykle przydatny i skuteczny, ale jeśli chcemy, aby jego efektywność była naprawdę duża, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

    • wybór influencera - warto wybrać takiego, który cieszy się dobrą opinią, jest kulturalny, słowny; liczba obserwatorów nie zawsze ma znaczenie kluczowe; ważne jest także to, aby zakres działalności influencera był zgodny z naszą działalnością i pasował do niej również jego charakter
    • szerokie pole współpracy - istotne jest to, aby działać na jak największym obszarze i docierać do maksymalnie dużej liczby osób potencjalnie zainteresowanych naszą firmą, produktami itp.
    • budowanie dobrych relacji z influencerem - nie tylko influencer, ale i my musimy być słowni, uczciwi, a także wypłacalni
    • wnioski - bardzo ważne jest to, aby systematycznie śledzić poczynania influencera i efekty; warto zastanawiać się, co jeszcze można zmienić.

Co ma wspólnego influencer marketing z SEO?

Okazuje się, że współpraca z influencerem może być również okazją do różnych działań w zakresie pozycjonowania i SEO. Przede wszystkim warto umieścić na stronach i kanałach influencera swoje linki, banery, hasztagi itp. Warto również zorganizować jakiś konkurs ze swoim hasztagiem, a także informować o współpracy np. w artykułach sponsorowanych. Niezwykle ważne dla nas są również wszelkie dyskusje na forach i grupach.

Nie popełniajmy błędów

Błądzenie to oczywiście rzecz ludzka, ale warto unikać pewnych błędów. Przede wszystkim nie możemy dopuścić do tego, aby influencer miał o nas złą opinię. Musimy go doceniać i szanować, a dzięki temu jest szansa, że jeszcze długo informacja o współpracy będzie widoczna na jego stronie. Błędem jest również nieustalenie celów całej kampanii i oczekiwanych wyników, bowiem ciężko jest wówczas ocenić, czy influencer marketing nam się opłacił. Poza tym bardzo często promujemy jakiś produkt, ale wcale nie dbamy o niego wystarczająco, a tymczasem musi on być zawsze dostępny, stale ulepszany, a my musimy być gotowi na wszelkie pytania klientów. Zdarza się także, że podpisujemy niekorzystne umowy, nie płacimy podatków itp., a to wszystko może potem odwrócić się przeciwko nam. Oprócz tego musimy pamiętać o tym, aby nie mylić zasięgu i wpływu. O wiele ważniejsze jest to drugie.

Co warto wiedzieć o współpracy z influencerami i pozycjonowaniu? - 5.0 out of 5 based on 10 reviews

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 9:00 - 17:00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl | Mapa strony

Szukaj