• +48 518234101
  • biuro@itee.pl

Analityka internetowa - dlaczego jest niezbędna w prowadzeniu e-biznesu

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie stron, witryn, czy sklepów internetowych bez analityki internetowej. Umiejętności trafnego analizowania i szacowania danych gromadzonych przez strony internetowe pozwalają na określenie profilu odbiorcy, usprawnienie oraz optymalizację strony, poprawę współczynnika konwersji, ruchu na stronie oraz wywindowanie jej w indeksie wyszukiwarki. To tylko niektóre zalety korzystania z analityki internetowej.

Analityka internetowa jest tak dobra, jak analityk ją przeprowadzający. Doświadczone osoby, które posiadają umiejętności oraz praktyczną i fachową wiedzę na tematy związane z analityką stron i sklepów internetowych są w stanie określić i podjąć działania, które umożliwią odniesienie miażdżącej przewagi nad konkurencją i znaczną poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce Google.


Jakie działania i czynniki składają się na analitykę internetową?


Odpowiednie oprogramowanie

Bez wyspecjalizowanych programów i aplikacji, analityka internetowa będzie niemal niemożliwa do wykonania. Narzędzia takie jak np. Google Analytics pozwalają na przeglądanie ogromu informacji, które generuje nasza strona. Program pozwala ich zestawianie, szacowanie, przedstawianie w postaci czytelnych diagramów, czy wykresów. Jest to potężny kombajn, który w zasadzie umożliwia pełną kontrolę witryny. Podczas korzystania z Google Analitycs niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, w jaki sposób wykorzystać program.


Określanie profilu użytkownika

Trafne określenie profilu osób odwiedzających naszą witrynę lub sklep pozwala na diametralną poprawę współczynnika konwersji, znaczne obniżenie współczynnika porzuceń i odrzuceń, czy oferowanie contentu, który zaciekawi, przyciągnie i sprawi, że użytkownik będzie wracał regularnie.
Do określania profilu użytkownika analityka internetowa jest niemal niezbędna. Zestawienia danych gromadzonych przez witrynę pozwalają poznać naszych potencjalnych klientów, a tym samym zaoferować wysoce spersonalizowaną ofertę, czy dopasowane treści. Do zdobywania informacji o użytkownikach najczęściej wykorzystuje się zdobywane dane, w których skład wchodzą:

  • Współczynnik odrzuceń;
  • Odsłony;
  • Strony/sesje;
  • Średni czas trwania sesji;
  • Użytkownicy.

Na profil użytkownika mogą składać się dane demograficzne, urządzenia, na którym witryna jest przeglądana (mobilnie, czy na komputerze stacjonarnym), źródła wizyt, przeglądane treści i zawartość witryny.

Jeszcze skuteczniejszą analizę użytkowników odwiedzających naszą witrynę lub sklep internetowy możemy uzyskać przez łączenie wspólnych cech gości naszej strony na czytelnych diagramach, czy wykresach.


Analiza opłacalności działań

Analiza internetowa da nam również odpowiedź na pytanie, czy podjęte przez nas działania odniosły zamierzony skutek, a także czy wdrożenie ich w życie było dla nas opłacalne. Przykładowo możemy sprawdzić, czy stworzone przez nas reklamy banerowe rzeczywiście generują jakiś ruch na stronie, czy reklamy Google Adwords są opłacalne, a także, czy optymalizacja SEO faktycznie podniosła naszą witrynę lub sklep w rankingu wyszukiwarki internetowej.
Analiza internetowa podjętych przez nas działań pozwoli nam na zmaksymalizowanie efektów i zminimalizowanie kosztów, które ponosimy przy promowaniu naszej witryny.


Porównywanie i wskazywanie błędów

Analityk pracuje na rzeczywistych danych zgromadzonych podczas funkcjonowania witryny. Dzięki temu działania analityczne w prosty sposób wskażą złe decyzje dokonane w przeszłości i umożliwią odpowiednie wyciągnięcie wniosków. Poza tym wykonywanie testów A/B w ramach analityki strony lub sklepu umożliwia zmaksymalizowanie współczynnika konwersji.


Najnowsze narzędzia w służbie analityce internetowej

Wykorzystywanie najnowszych zdobyczy technologicznych i odpowiednie wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi pozwala na jeszcze skuteczniejsze i prostsze analizowanie ruchu, działań i struktury stron oraz sklepów internetowych. Przykładem tego typu narzędzi może być menadżer tagów od Google, który umożliwia zmniejszenie nakładów zasobów ludzkich przy zarządzaniu witryną.
Stawiając na profesjonalne firmy zajmujące się analityką internetową mamy pewność, że oddajemy naszą stronę lub sklep internetowy w ręce fachowców, którzy dysponują wiedzą, doświadczeniem oraz narzędziami.

logo itee.pl

itee.pl Sp. z o.o.

  • ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/4, 20-538 Lublin
  • +48 518-234-101
  • Pon. - Pt. 8.30 - 17.00
  • biuro@itee.pl
© Copyrights 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Designed by itee.pl